• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 7 بهمن 1400
کد مطلب : 152107
+
-

میزبانی 10سالن برای اجراهای جشنواره

آغاز اجراهای جدید در تماشاخانه‌های خصوصی

تئاتر
آغاز اجراهای جدید در تماشاخانه‌های خصوصی

فهیمه پناه‌آذر- روزنامه‌نگار

شمارش معکوس برای برگزاری چهلمین جشنواره تئاتر فجر در حالی آغاز شده که سالن‌های نمایشی همچنان اجراهای خود را دارند و هر شب بیش از 80نمایش روی صحنه می‌رود. در این میان برخی از سالن‌ها هم در هفته دوم بهمن میزبان اجراهای جدید می‌شوند. در این دوره از جشنواره 10سالن میزبان نمایش‌های فجر است و دیگر سالن‌ها اجرای عادی نمایش‌های خود را دارند.

بازخوانی آقای چرچیل
در کنار اجرای نمایش‌ها، برنامه نمایشنامه‌خوانی آثار هم در بعضی از سالن‌ها برگزار می‌شود. خوانش «ماموریت جدی آقای چرچیل» ازجمله نمایشنامه‌هایی است که اجرایش را 16بهمن در شهرزاد دارد. دیوار چهارم هم نهم بهمن نمایشنامه «هتل پناهجویان» را بازخوانی می‌کند. «جان سوخته» مهتا محدث هم دوم بهمن‌ماه در شهرزاد خوانش می‌شود.

ژپتو در ایرانشهر
تماشاخانه اهورا از 17بهمن میزبان «روز اعتراف» سمیه قاسمی می‌شود. اوشان محمودی هم از اول اسفند‌ماه نمایش «ژپتو» را در سالن ناظرزاده ایرانشهر روی صحنه می‌برد. در آخرین‌ ماه سال افسانه ماهیان هم اجرای «بچه» را در ایرانشهر دارد. تماشاخانه سنگلج از دهم بهمن‌ماه میزبان «لباس جدید پادشاه» به کارگردانی لادن نازی می‌شود. در تماشاخانه اهورا هم نمایش «چمدان» آریو راغب‌کیانی 17بهمن اجرایش را شروع می‌کند.

پزشک نازنین اشکان خطیبی
سالن شماره‌یک پردیس سپند هم از 14بهمن میزبان «پزشک نازنین» اشکان خطیبی می‌شود. در هیلاج هم «پشت کلانتری» نیما صمدی اجرایش را شروع می‌کند. شاهین زارع هم نمایش «اسم» را به خانه نمایش آبان می‌آورد. «لاموزیکا» هم از نیمه دوم بهمن‌ماه در خانه نمایش دا اجرا می‌شود.

میزبانی 10سالن در جشنواره تئاتر فجر
نمایش‌های چهلمین جشنواره تئاتر فجر در ۱۰سالن روی صحنه می‌رود. 9سالن به اجرای نمایش‌ها در بخش‌های رقابتی، غیررقابتی و مهمان اختصاص خواهد یافت و در سالن استاد انتظامی هم نمایش‌های بخش رادیوتئاتر به اجرا درمی‌آیند. تالار وحدت، مجموعه تئاتر شهر(سالن اصلی، چارسو، سایه، قشقایی)، تماشاخانه ایرانشهر(سالن استاد سمندریان و سالن استاد ناظرزاده‌کرمانی)، سالن اصلی تئاتر مولوی و تالار حافظ از مراکزی هستند که به اجرای نمایش‌های جشنواره اختصاص پیدا کردند.

معرفی نمایش‌های رادیوتئاتر
از ۲۰بهمن‌ماه اجرای 12اثر در بخش رادیوتئاتر جشنواره در تالار استادعزت‌الله انتظامی خانه هنرمندان ایران آغاز می‌شود و تا شنبه ۲۳بهمن ادامه پیدا می‌کند. هر روز 3رادیوتئاتر در ساعات۱۶، ۱۸:۱۵ و ۲۰ در این تالار به اجرا درخواهد آمد.
نمایش‌های «معمای شام» به کارگردانی محمدرادمهر ساعت۱۵، «راه‌حل» به کارگردانی پیام نوروزی ساعت۱۸:۱۵، «قاصد روزان ابری» به کارگردانی میثم کریمی ساعت۲۰ در نخستین روز اجرا می‌شوند.
پنجشنبه 21بهمن نمایش‌های «زخمه رباب» به کارگردانی محمدعلی یاری ساعت۱۵، «حدیث بی‌قراری لیلا» به کارگردانی مبین بوی‌افراز ساعت۱۸:۱۵، «کمدی‌کافه» به کارگردانی پیمان قریب‌پناه و بهرام سروری‌نژاد ساعت۲۰ اجرا خواهد شد.
جمعه بیست‌ودوم بهمن نمایش‌های «ساندی» به کارگردانی هانیه پیرامی ساعت۱۵، «سووشون» به کارگردانی آرش جمال‌الدینی ساعت۱۸:۱۵، «راهبندان» به کارگردانی سولماز ملکی ساعت۲۰ اجرا می‌شوند. 23بهمن نمایش‌های «مافگه» به کارگردانی زهرا اسماعیلی ساعت۱۵، «یواش‌تر شلیک کن» به کارگردانی مجید حمزانلویی ساعت۱۸:۱۵ و «ضیافت مرغان مهاجر» به کارگردانی شیرین سپهراد ساعت۲۰ به اجرا درخواهند آمد.

این خبر را به اشتراک بگذارید