• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 7 بهمن 1400
کد مطلب : 152113
+
-

اعتراض ساراندون به سکوت رسانه‌ای علیه مردم یمن

سوزان ساراندون، بازیگر نامدار آمریکایی که تاکنون 4بار نامزد جایزه اسکار شده و در سال ۱۹۹۵ برای فیلم «راه رفتن مرد مرده» موفق شد جایزه اسکار نقش اول زن را از آن خود کند، در صفحه شخصی‌اش در توییتر، به حمله عربستان سعودی به یمن اعتراض کرد و از بی‌توجهی رسانه‌های جهان به این مسئله نوشت.
ساراندون با بازنشر یک توییت در توییترش از شیرین العدیمی، دانشیار یمنی‌الاصل دانشگاه میشیگان، به سکوت و سانسور خبری در برابر کشتار مردم یمن اعتراض کرد. در این توییت آمده است: «هنوز دارم تلاش می‌کنم تا بفهمم چطور 24 ساعت پیش عربستان سعودی، آمریکا و امارات، همه اینترنت یمن را بستند تا انواع کشتار را در یمن انجام دهند و این موضوع در هیچ جا به خبر اول تبدیل نشد». این نوشته سوزان ساراندون بیش از ۴هزار بار ری‌توییت شده و بیش از ۴ هزار نفر آن را لایک کرده‌اند.
بسیاری از فعالان حقوق بشر از این حرکت خانم ساراندون قدردانی کرده‌اند، ازجمله کمیته وحدت یمنی‌ها که از وی تشکر کرده که با انتشار این توییت، به دیده شدن این مسئله کمک کرده است. برخی دیگر نیز نوشته‌اند؛ رسانه‌ها فقط درباره این می‌گویند که عربستان چند پهپاد حوثی‌ها را سرنگون کرده و از واقعیت‌های این جنگ نابرابر حرفی نمی‌زنند. همچنین تعدادی از کاربران فضای مجازی هم بر این تأکید کرده‌اند که برای رسانه‌ها کشته شدن آدم‌ها در یمن به منزله کشته شدن چند نفر است نه کشته شدن مردم بی‌گناه.
این نخستین باری نیست که ساراندون به مسائل اجتماعی و سیاسی واکنش نشان می‌دهد. او پیش تر در تظاهرات ضدجنگ و حقوق بشر شرکت کرده و از جمله معترضان به سیاست‌های دونالد ترامپ بوده است. ساراندون، توییت دیگری را باز نشر کرده است که در آن آمده: «لطفا، لطفاً، لطفاً هشتگ یمن را ترند کنید! اینجا قیامتی به پا شده است. مردم بیگناه غیرنظامی دارند در کمال خونسردی بمباران می‌شوند؛ درحالی‌که اینترنت قطع شده است. نمی‌دانم چه می‌شود گفت. در ۲۴ ساعت اخیر حداقل ۳۰۰ نفر کشته یا مجروح شده‌اند. زبانم قاصر است...»

این خبر را به اشتراک بگذارید