07
سه شنبه 28 تیر 1401
شماره 8546
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
روزنامه یواس‌ای‌تودی در گزارش اول خود از سفر اخیر جو بایدن به عربستان سعودی انتقاد کرده و با بیانی کنایه‌آمیز این سفر را نشانه واقع‌گرایی جو بایدن توصیف کرده و گفته است: عربستان از یک دولت منفور به یک شریک صلح تبدیل شده است.
روسیه نمی‌تواند در انزوا و جدا از دیگر کشور‌های جهان توسعه و پیشرفت پیدا کند.
جهان‌نما
رئیس‌جمهوری آمریکا، بارها تعهد داده که از اوکراین در جنگ با روسیه، هر چقدر که طول بکشد، حمایت کند. دولت جو بایدن اما تاکنون فقط حدود 8میلیارد دلار کمک مستقیم نظامی در اختیار کی‌یف قرار داده است.

جنگ یا صلح؛ دودستگی اروپا بر سر اوکراین

طولانی‌شدن جنگ اوکراین باعث شده افکار عمومی در کشورهای اروپایی بر سر ضرورت توقف درگیری‌ها و رسیدن به صلح یا ادامه جنگ و شکست روسیه دچار اختلاف نظر شوند
گزارش
در هفته‌ها و ماه‌های پس از حمله به اوکراین، اروپایی‌ها با نمایش اتحاد و قاطعیت، هم ولادیمیر پوتین و هم خودشان را غافلگیر کردند.
جنایات انگلیس در افغانستان، زیر ذره‌بین

جنایات انگلیس در افغانستان، زیر ذره‌بین

با سپری‌شدن حدود یک هفته از انتشار گزارش مرتبط با جنایات جنگی نیروهای ویژه ارتش انگلیس در افغانستان، «جرمی کوربین»، رهبر پیشین حزب کارگر خواستار پاسخگویی ارتش به این گزارش شده است.
پیروزی حزب عمران خان در مجلس ایالتی پنجاب
«عمران خان»، نخست‌وزیر سابق پاکستان، پس از اینکه حزبش کنترل مجلس ایالتی در پنجاب، پرجمعیت‌ترین استان پاکستان را به‌دست گرفت، خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام و سراسری در کشورش شد.