21
پنج شنبه 27 خرداد 1400
شماره 8246
دوچرخه
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
برخی اتفاق‌ها آرام‌آرام رخ می‌دهند، آن‌قدر آرام که متوجه‌شان نمی‌شوم. درست مثل چشم‌هایی که همیشه همه‌جا را خوب می‌دیدند و کم‌کم ضعیف می‌شوند. بعد به خودمان می‌آییم و می‌فهمیم که چشم‌هایمان ضعیف شده است. ما متوجه نشده بودیم اشیا و چهره‌ی آدم‌ها مبهم شده بودند.
روز آخر امتحانات بود. مریم عکسی را که انداخته بود، به مهشید نشان ‌داد. مهشید با ناراحتی گفت: «این چیه؟ دماغم عین دلقک‌ها قرمز شده!»
نام گروه ما «مافیا» است که از حرف‌های اول اسم‌هایمان متین‌روپایی، احمدپسته، فرزادکرگدن، یاورنردبون و اردلان‌خان، یعنی خودم ساخته شده است. این یادداشت‌ها، روزنگاری‌های من است از ماجراهای من و گروه مافیا که در روزهای قرنطینه در دفتر خاطراتم می‌نویسم؛ باشد که بماند به یادگار برای آیندگان!
جشنواره‌ای که در میانه‌ی سال تحصیلی آغاز شده بود، حالا به ایستگاه پایانی خود نزدیک شده است. مرحله‌ی کشوری دهمین جشنواره‌ی «نوجوان سالم» به میزبانی اداره‌ی کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در تابستان 1400 برگزار می‌شود.
اول: فردا روز مهمی است؛ چرا؟ چون سیزدهمین دور‌ه‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران، 82 خرداد 0041 هم‌زمان با انتخابات ششمین دوره‌ی شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار می‌شود.
این‌روزها دانش‌آموزانی که پایه‌ی نهم را تمام کرده‌اند، روزهای مهم انتخاب رشته را تجربه می‌کنند و با توجه به علایق و استعدادهایشان و البته با راهنمایی یک مشاور تحصیلی، می‌توانند رشته‌ی مناسبی را برای ادامه‌ی تحصیل انتخاب کنند.
به مناسبت روز جهانی مبارزه با بیابان‌زایی و خشک‌سالی

کرانی ندارد بیابان ما

می‌خواهم از پنجره‌ای، بیابان را نگاه کنم تا بیابان خواندنی شود. که نور خورشیدش چشمانم را نزند و فقط از تماشای کرانه‌های آن لذت ببرم. ادبیات حتماً کمکم می‌کند.
آب کم است

آب کم است

بارها و بارها هرروز دست‌هایمان را می‌شوییم، هرچه را می‌خریم، می‌شوییم، دوش می‌گیریم، کولرها روشن هستند و بخواهیم یا نخواهیم مصرف آب بالا رفته است. هوا که گرم است، باران هم که کم باریده و بسیاری از نیروگاه‌های تولید برقمان هم آبی هستند. تابستان است و آب کم است.
نام دیگرم می‌شود گوهرشاد
نام دیگرم می‌شود گوهرشاد
از صحن کوثر، سلام انگار در آستانه‌ی بهشت ایستاده باشم. انگار که خوابی شیرین می‌بینم. بهشت را ندیده‌ام اما عطری که در هوا پیچیده است باید عطر بهشت باشد.
PDF دوچرخه
کوتاه دوچرخه
جام ملت‌های اروپا یا همان یورو، کارش را از سال 1960 میلادی به‌‌میزبانی فرانسه آغاز کرد. یعنی اگر امسال را سال 2021 در نظر نگیریم و به همان یورو2020 خودمان فکر کنیم، این دوره‌ی مسابقات جشنی برای 60سالگی این رقابت‌هاست و به همین خاطر در 11 شهر و ورزشگاه مهم اروپا برگزار می‌شود.
دلم برای فضای تئاتر حسابی تنگ شده بود. با فاصله از هم‌دیگر می‌نشینیم تا یک نمایش کودک و نوجوان را تماشا کنیم. نمایش «تراژدی زمین و دلقک‌ها»، ماجرای «دخترک زمین» و «پسرک زمین» را روایت می‌کند که می‌خواهند زمین را نجات دهند.