• پنج شنبه 27 خرداد 1400
  • الْخَمِيس 7 ذی القعده 1442
  • 2021 Jun 17

پشتوانه مردمی نظام به رخ دشمن‌کشیده شود

رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دیروز در سخنرانی تلویزیونی برای ملت ایران، انتخابات روز جمعه را رویدادی سرنوشت‌ساز و تأثیرگذار در همه مسائل عمده اقتصادی و غیراقتصادی خواندند و با اشاره به تلاش بی‌وقفه دشمنان برای کاهش مشارکت مردم، تضعیف ایران و سپس افزایش فشارها و دخالت‌های سیاسی و اقتصادی و تروریستی در ایران گفتند: گله‌های مردم به‌ویژه قشرهای محروم درباره رسیدگی نکردن به مشکلات معیشتی آنها بجاست اما این مشکلات را باید با انتخاب فردی قوی، پرکار، قدرتمند و خستگی‌ناپذیر حل کرد و به فضل الهی روز جمعه مردم برخلاف خواست دشمنان، دوباره به ایران و جمهوری اسلامی آبرو می‌دهند و همه قشرها با سلیقه‌های متفاوت سیاسی به میدان می‌آیند و همچون تشییع حاج قاسم سلیمانی به انتخابات نگاهی فراتر از سلیقه‌های سیاسی خواهند داشت.

روز سرنوشت

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا فرداجمعه 28خرداد برگزار می‌شود.

برای شهری بهتر باید صبور بود و رأی داد

همزمانی انتخابات شوراها با انتخابات ریاست‌جمهوری این مشکل را دارد که سایه سنگین سیاست‌ها و جناح‌بندی‌ها بر انتخابات شوراها نیز می‌افتد و ناخواسته تأثیر می‌گذارد.

انتخابات و جسم و جان شهر

انتخابات در ایران سابقه‌ای تا دوره مشروطیت دارد. نخستین انتخابات ماهیتی صنفی و طبقاتی داشت؛ یعنی اعضای مجلس شورای ملی به 6گروه تقسیم شده بودند و هرکس بنا به صنفی که از آن برخاسته بود، می‌توانست به یکی از نامزدهای همان صنف خود رأی دهد؛ مثلا به نامزدهای تاجران فقط تجار می‌توانستند رأی دهند.

شهر دوباره زنده می‌شود

بیش از 11درصد جمعیت تهران را سالمندان تشکیل می‌دهند؛ جمعیتی که سیاستگذاری و برنامه‌ریزی درست در مورد آنها می‌تواند فرصت‌های بی‌بدیلی چون تبادل بین‌نسلی، استفاده از تجارب شکست‌ها و موفقیت‌های جهان‌دیدگان را بیافریند و از ترس ورود به دوران سالمندی به‌دلیل ابتلا به بیماری‌های دوره سالمندی، تنهایی و انفعال بکاهد.

بهره‌برداری از 2 ایستگاه‌ جدید مترو

امروز 2 ایستگاه شهرک ‌آزمایش و مدافعان سلامت، به شبکه متروی تهران افزوده می‌شوند و تعداد ایستگاه‌های پایتخت به 141 می‌رسد. ایستگاه شهرک آزمایش نزدیک 5کیلومتر از محدوده میانی خط6 در فاصله بین ایستگاه‌های دانشگاه تربیت مدرس و شهید ستاری را تکمیل می‌کند.

خروج اقتصاد از رکود

تازه‌ترین آمارهای رسمی نشان می‌دهد اقتصاد ایران برای سومین فصل پیاپی رشد مثبت اقتصادی را تجربه کرده و از رکود خارج شده است.

تابستان شاد تهران

همین که زمزمه‌های فرارسیدن فصل گرم تابستان به گوش می‌رسد، چهره شهر با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، اجتماعی، هنری، ورزشی و گردشگری شمایل دیگری به‌خود می‌گیرد، اما طی یک و نیم سال گذشته به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برنامه‌های ویژه‌ای در اماکن عمومی شهر برگزار نشد؛ شادستانی که با حضور اقوام و گروه‌های مختلف، شهروندان زیادی را به سمت خود جذب می‌کرد.

رأی دادن با رعایت نکات بهداشتی

ممنون و... شاید خداحافظ!