61
چهار شنبه 2 مرداد 1398
شماره 7718
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

هرمزگان؛ میزبان عروسک‌های تلویزیون

جشنواره
تفاهم‌نامه سومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیون با حضور استاندار هرمزگان و معاون امور استان‌های رسانه ملی در تهران امضا شد.
اخبار ویژه
سازمان استاندارد با تخفیف کارمزد خدمات استاندارد برای صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد در محصولات کشاورزی حد مجاز آلاینده‌ها موافقت کرد و در این زمینه محصولات کشاورزی استان کرمان مشمول تخفیف می‌شود.
با تأیید سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ایمیدرو و حمایت بخش خصوصی زمینه طرح توسعه اسکله اختصاصی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با هدف خدمات‌رسانی مناسب به واحدهای فولادی مستقر این منطقه فراهم شده است.
هیأت وزیران با تشکیل شورای توسعه سواحل مکران موافقت کرد.
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: سالانه بیش از 8هزار تن یونجه در زمین‌های کشاورزی این شهرستان با توجه به خاک حاصلخیز و شرایط آب و هوایی تولید می‌شود.
فرمانده انتظامی شهرستان بردسیر از طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر در این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح برای افزایش رضایت مردم اجرا می‌شود و تا رسیدن به نقطه مطلوب ادامه خواهد داشت.
فعالیت دبیرخانه استانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در هرمزگان با معرفی اعضای دبیرخانه رسماً آغاز شد.
مدیر کل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت: در بازرسی از یک دستگاه خودرو تریلی حامل بار سیمان در زاهدان 2۴۶۴ لیتر گازوئیل کشف شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: با توافقات صورت‌گرفته با متولی موقوفه باغ سالار کلانتر و شهرداری کرمان، عملیات مرمت و احیای این بنای تاریخی از اوایل ماه جاری آغاز خواهد شد.

بهسازی شبکه فاضلاب زابل اعتبار گرفت

فرماندار زابل: عمر مفید شبکه فاضلاب شهر  در سال ۹۲ منقضی شده است
گزارش
شهرستان زابل یکی از شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان در جنوب شرقی ایران با بیش از ۱۶۶هزار نفر جمعیت است.
راه‌های هرمزگان ایمن می‌شود

راه‌های هرمزگان ایمن می‌شود

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های استان: تاکنون۱۵۰ نقطه حادثه‌خیز در استان با همکاری و تعامل پلیس راه شناسایی و مشکلات 15 منطقه برطرف شده است
یکی از دغدغه‌های مهم در کشورهای در حال توسعه، کاهش تعداد تصادفات جاده‌ای و تلفات جانی و مالی ناشی از آن است.
خسارت تندباد به 223 نخل در ایرندگان

خسارت تندباد به 223 نخل در ایرندگان

بخشدار ایرندگان خاش گفت: بارش شدید باران مونسونی، تندباد و طوفان به 223 نخل خرما خسارت وارد کرد.
افتتاح ۳۰ طرح اشتغال‌زا در رودبار جنوب
با حضور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و جمعی از مسئولان ۳۰ طرح اشتغال‌زایی این صندوق در رودبار جنوب استان کرمان به بهره‌برداری رسید.
شرکت توزیع برق شمال کرمان به دنبال فعالان بیت‌کوین
معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان گفت: برای کشف دستگاه‌های تولید بیت‌کوین با کمک دادستانی در حال کار هستیم تا عاملان را شناسایی کنیم

بهره‌برداری از 47 طرح آبخیزداری هرمزگان تا هفته دولت

آبخیزداری
اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان، امسال با پیشرفت ۳۳ درصدی در بین سایر استان‌ها، رتبه دوم اجرای طرح‌های صندوق توسعه ملی را به دست آورد.

پرداخت طلب گندم‌کاران استان

کشاورزی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۸۰ میلیارد ریال مطالبه گندم‌کاران این استان تاکنون پرداخت شده و پرداخت‌ها بابت خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به روز است.
PDF چهارشنبه 2 مرداد 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
شهربابک یکی از قطب‌های تولید ماهی قزل‌آلا در استان کرمان است، به طوری که سالانه ۱۸ تن گوشت ماهی قزل‌آلا در این شهرستان تولید می‌شود.
زوج جوان رابری با پرورش کرم ابریشم برای نخستین بار در شهرستان رابر، زمینه درآمدزایی و اشتغال‌زایی برای 3 نفر از جمله خانواده خود را فراهم کرده‌اند.
جنوب کرمان با تلاش نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و تدابیر دولتمردان، در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته و بی‌شک برای ادامه راه به نگاه ویژه و جدی‌تر مسئولان نیاز دارد.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری معتقد است استان هرمزگان با توجه به طرح‌های در دست اجرا و اجراشده مشکلی از نظر اشتغال ندارد.
استاندار کرمان از صادرات ۷۰ میلیون دلاری استان کرمان به دو کشور همسایه، افغانستان و پاکستان خبر داد.