54
چهار شنبه 2 مرداد 1398
شماره 7718
اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

اختصاص ۱۵۰ نیروگاه خورشیدی خانگی به روستاهای چهارمحال و بختیاری

در استان چهارمحال و بختیاری
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهار محال و بختیاری از اختصاص ۱۵۰ نیروگاه خورشیدی خانگی به مناطق روستایی این استان خبر داد.
اخبار ویژه
مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان گفت: یگان حفاظت میراث پیگیر شناسایی فردی است که از دیوار مسجد امامره بالا رفته و به طور ورود غیرقانونی و غیرمعمول به یکی از حجره‌های طبقات فوقانی این بنای تاریخی وارد شده است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای یزد با تاکید بر لزوم معرفی الگوهای برتر برای صرفه‌جویی در مصرف آب، از برگزاری جشنواره سپاس آب در این راستا در محل آب‌انبار تاریخی «رستم گیو» خبر داد.
مسئول آموزش اداره کل دامپزشکی استان یزد بیماری‌های انگلی و باکتریایی را مهم‌ترین عوامل تهدیدکننده زنبورهای عسل و صنعت زنبورداری برشمرد و به نقش کارشناسان دامپزشکی در کنترل این بیماری‌ها و ممانعت از خسارت‌های اقتصادی به بهره‌برداران این بخش اشاره کرد.
معاون امور زیربنایی و حمل‌و‌نقل شهری شهردار یزد یکی از تاکیدهای شهرداری را جلوگیری از ساخت‌و‌ساز در بستر مسیل‌ها و حریم رودخانه‌ها عنوان کرد و از آغاز عملیات اجرای طرح مسیل شهر یزد خبرداد
بخش کشاورزی یزد همواره متهم بوده که با مصرف بیشترین حجم آب یعنی 85 درصد، کمترین بهره‌وری را دارد.

هشدار خاموشی در اصفهان

در استان اصفهان
آمار مصرف برق در برخی از استان‌های جنوبی کشور حاکی از وضعیت زرد و قرمز است که با ادامه روند فعلی احتمال اعمال خاموشی را زیاد کرده است.
زنجیره‌ای‌ها، بلای جان خرده‌فروشان اصفهانی

زنجیره‌ای‌ها، بلای جان خرده‌فروشان اصفهانی

افزایش فروشگاه‌های زنجیره‌ای نامتناسب با فضای شهرسازی، عاملی برای کم‌رونقی و ورشکستگی اصناف خرد در اصفهان شده است
اشتغال‌زایی، کوتاه شدن دست دلالان و توزیع کالاها با تنوع و قیمت مناسب از جمله فرصت‌هایی است که با تاسیس فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای مردم یک شهر ایجاد می‌شود، اما این فروشگاه‌ها این روزها در شهر اصفهان قارچ‌گونه رو به افزایش است و باعث گلایه اغلب خرده‌فروشانی شده که آنها را عاملی برای کم‌رونقی و ورشکستگی اصناف خرد قلمداد می‌کنند.

افزایش فعالیت گشت نامحسوس در جاده‌های یزد

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای یزد گفت: با هدف ارائه خدمات مناسب، امنیت بهتر و ارتقاء کیفیت ارائه خدمات به مسافران تابستانی، فعالیت گشت‌های نامحسوس در جاده‌های استان افزایش می‌یابد.
۴۸ واحد تولیدی یزد تسهیلات می‌گیرند
پرداخت ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۴۸ واحد تولیدی یزد در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به صورت سرمایه ثابت و در گردش از سوی بانک‌ها

وقوع روزانه ۱۰۰ تصادف درون‌شهری در یزد

در استان یزد
سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی راهور یزد گفت: وقوع روزانه حدود ۱۰۰ فقره تصادف در درون شهرها به هیچ وجه زیبنده مردم استان نیست، باید با همکاری مردم و فرهنگ‌‌سازی

اصفهان 15هزار معلم کم دارد

در استان اصفهان
معاون برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از بازنشستگی ۳ هزار و ۸۶۳ معلم در سال تحصیلی ۹8-۹9 خبر داد و گفت: در سال پیش‌ رو با کسری نیرو روبه‌رو هستیم.
PDF چهارشنبه 2 مرداد 1398
کوتاه اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد
مدیر آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرستان بروجن از مهار آتش‌سوزی در ۱۰۰هکتار از مراتع بخش گندمان خبر داد. «اسماعیل یزدانی» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: این آتش‌سوزی در ارتفاعات روستاهای ده‌توت، ده‌علی، ده‌باغ و دوراهان رخ داد.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از کشت روناس برای نخستین بار در مزارع چهارمحال و بختیاری به صورت پایلوت خبر داد.
تیم ملی ووشو جوانان کشور در دو بخش بانوان و آقایان در چهارمحال وبختیاری اردو می‌زند.
۴ طرح فیبر نوری و ۴ سایت تلفن همراه با اعتباری افزون بر ۲۸ میلیارد ریال در شهرستان لردگان به بهره‌برداری رسید.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری از ممنوعیت نصب چادرهای مسافرتی در بوستان‌های این استان خبر داد.