61
چهار شنبه 29 خرداد 1398
شماره 7689
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

کشف موادمخدر، سوخت و احشام قاچاق در هرمزگان

قاچاق
نیروهای انتظامی هرمزگان در 3 عملیات جداگانه موفق به کشف ۳۷۸ کیلوگرم انواع موادمخدر، ۱۹ هزار لیتر گازوئیل و ۱۳۷ رأس دام قاچاق شدند.
اخبار ویژه
رئیس اتاق اصناف کرمان گفت: اکنون قیمت هر کیلوگرم شکر ۵ تا ۶ هزار تومان است که با ادامه توزیع، تا هفته آینده وضعیت بهتر خواهد شد.
سرپرست معاون هماهنگی و امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان گفت: امسال تمام تسهیلاتی که به بخش کشاورزی در استان اختصاص داده شده فقط برای گلخانه‌هاست
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از آغاز فاز اول مرمت خانه تاریخی اوشیدری این شهر خبر داد.
نایب‌رئیس هیات قایقرانی هرمزگان از قهرمانی هدیه کاظمی قایقران این استان در رقابت‌های انتخابی تیم ملی آب‌های آرام بانوان خبر داد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان و دبیر کار گروه توسعه صادرات غیرنفتی و شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان
سرپرست فرمانداری زرند گفت: صنعت گل و گیاه هم اشتغال‌زاست، هم ارزآور.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: این استان جزو استان‌های قنات‌خیز کشور محسوب می‌شود به گونه‌ای که رتبه ششم کشور در تعداد و رتبه چهارم در وابستگی به آب قنات را دارد.
این‌جا آخر دنیاست. این بهترین روایت برای «گراگی» است؛ روستایی در 100 کیلومتری شرق چابهار و نزدیکی مرز پاکستان که محرومیتش بی‌همتاست.

مبارزه با گسترش بیابان در سیستان و بلوچستان

۶۶۰ میلیارد تومان اعتبار در زمینه بیابان‌زدایی به ۹ استان درگیر تعلق گرفته که ۲۵ درصد این منابع به سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است
منابع طبیعی
با وجود بارندگی های مناسب در سال جاری مشکلات بیابانی در استان همچنان ادامه دارد چراکه بخش زیادی از سیستان و بلوچستان بیابانی است.
راه طولانی صنایع دستی هرمزگان تا صادرات

راه طولانی صنایع دستی هرمزگان تا صادرات

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صنایع دستی هرمزگان: تا زمانی که چاره‌ای اساسی برای صادرات صنایع دستی و بازاریابی به صورت تخصصی انجام نشود گرهی از معیشت صنعتگران باز نمی‌شود
مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان با استناد به آمارهای سازمان مرکزی خود هر ساله آمار صادرات صنایع دستی این استان را اعلام می‌کنند که البته روند افزایشی دارد.
مستأجران کانکس‌نشین!

مستأجران کانکس‌نشین!

عضو اتحادیه مشاوران املاک کرمان: خیلی از متقاضیان بخش مسکن کرمان به دنبال زمین اجاره‌ای برای برپاکردن چادر یا کانکس هستند
بازار مسکن مانند بسیاری دیگر از بخش‌ها از اواخر سال 96 تحت تاثیر نرخ ارز قرار گرفت. به طوری که امسال هم فعالان این بخش از افزایش اجاره‌ها و رکود در بازار  خرید و فروش آن خبر می‌دهند.
۱۵۰ پایگاه تابستانی ویژه دانش‌آموزان دایر می‌شود
سرپرست اداره کل آموزش‌ و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: ۱۵۰پایگاه تابستانی برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان این استان در سال جاری دایر می‌شود.
جنگل‌کاری در رودبار جنوب
جنگل‌کاری در رودبار جنوب
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از آغاز عملیات اجرایی ۲ طرح منابع طبیعی در این منطقه خبر داد و گفت: این طرح‌ها شامل عملیات اجرایی جنگل‌کاری ۲ هزار هکتاری رودبار جنوب و طرح آبخیزداری چاه‌شور منوجان است.
اجرای طرح ممیزی املاک و اصناف در منطقه 3 کرمان
شهردار منطقه 3 کرمان گفت: طرح پیاده‌سازی «ممیزی املاک و اصناف» در سطح منطقه 3 از فروردین‌ماه ۹۸ وارد فاز اجرایی خود شده است.

مرگ آبزیان در چابهار

محیط‌زیست
مدیر کل حفاظت محیط‌ زیست سیستان و بلوچستان گفت: پیرو مشاهده لاشه تعداد زیادی از آبزیان از قبیل ماهی، میگو، سفره‌ماهی و سایر آبزیان در ساحل ضلع شرقی خلیج چابهار کارشناسان این اداره کل اقدام به پایش و بررسی علل احتمالی مرگ و میر آبزیان این منطقه کردند.

نبود درآمد پایدار در شهرداری‌های سیستان و بلوچستان شهری

شهری
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برخلاف وجود مشکلات مالی سال گذشته تلاش کردیم کمک کنیم شهرداری‌ها حقوق کارکنانشان را پرداخت کنند، اما مشکل بزرگ شهرداری‌های استان عدم درآمد پایدار است.
PDF چهارشنبه 29 خرداد 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
استاندار کرمان با اشاره به این‌که از مشارکت بخش خصوصی به طور جدی حمایت می‌کنیم، گفت: توسعه زیرساخت‌ها و بهبود کیفی شاخص‌های توسعه این استان مستلزم مشارکت هر چه بیشتر بخش خصوصی است.
فرمانده انتظامی بم گفت: یک گروگان پس از 11 روز با تلاش‌ پلیس آگاهی بم آزاد و گروگان‌گیران دستگیر شدند.
معاون گردشگری استان سیستان و بلوچستان خبر داد: جشنواره موج‌سواری ۳۰ خردادماه در منطقه چابهار برگزار می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۱ طرح شیلات آب‌های داخلی با اعتبار ۵۹۶ میلیون ریال هم‌زمان با هفته جهاد کشاورزی در این استان به بهره‌برداری رسید.