• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
چهار شنبه 29 خرداد 1398
کد مطلب : 60423
+
-

۱۵۰ پایگاه تابستانی ویژه دانش‌آموزان دایر می‌شود

سرپرست اداره کل آموزش‌ و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: ۱۵۰پایگاه تابستانی برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان این استان در سال جاری دایر می‌شود. 

 «غلامرضا باقری» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: فعالیت این پایگاه‌ها از اول تیر آغاز شده و تا روزهای نخست شهریور ادامه دارد. 

وی گفت: آموزش و پرورش در جایگاه تربیت انسان‌های سودمند برای جامعه و همچنین کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش بسزایی دارد. 

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان بیان کرد: دانش‌آموزان در ایام فراغت از آسیب‌پذیری بیشتری برخوردار می‌شوند در همین راستا آموزش و پرورش برنامه‌های زیادی برای پر کردن اوقات فراغت آنان در نظر گرفته است. 

وی گفت: با تدابیر اتخاذشده سعی خواهد شد متناسب با رویکردهای آموزش و پرورش و تطابق آن با اسناد بالادستی، سند تحول بنیادین و فرامین رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب در این راستا برنامه‌‌ریزی و از تمام ظرفیت‌های پیدا و پنهان مجموعه بهره‌گیری لازم انجام شود. 

باقری افزود: در پایگاه‌های تابستانی برای دانش‌آموزان، موضوع مهارت‌آموزی و بومی کردن مهارت‌ها مورد تاکید است. 

وی نیاز امروز جامعه را تربیت نیروهای ماهر و توانمند عنوان کرد و افزود: یکی از اهداف مهم این پایگاه‌ها بهره‌گیری از توانمندی و ظرفیت‌های بالقوه دانش‌آموزان و به فعل رساندن این پتانسیل عظیم و خدادادی است. 

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: خانواده‌ها و دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه حضوری به مدارس، کانون‌های فرهنگی، تربیتی و دارالقرآن‌ها نسبت به نام‌نویسی و حضور در این برنامه‌ها و کلاس‌های آموزشی و تربیتی اقدام کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید