• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
چهار شنبه 29 خرداد 1398
کد مطلب : 60427
+
-

کشف موادمخدر، سوخت و احشام قاچاق در هرمزگان

نیروهای انتظامی هرمزگان در 3 عملیات جداگانه موفق به کشف ۳۷۸ کیلوگرم انواع موادمخدر، ۱۹ هزار لیتر گازوئیل و ۱۳۷ رأس دام قاچاق شدند. 

به گزارش ایرنا سرهنگ «عباسعلی بهدانی‌فرد» در تشریح این خبر افزود: این مقدار مواد کشف‌شده شامل ۹۹ کیلوگرم تریاک، یک کیلوگرم هروئین و ۶ کیلوگرم سایر مواد است که با همکاری و تلاش ماموران انتظامی رودان، میناب و حاجی‌آباد کشف و ضبط شده است. 

وی افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر هرمزگان در ادامه طرح‌های مقابله با قاچاق موادمخدر و برخورد با قاچاقچیان، با انجام اقدامات اطلاعاتی و اشراف کامل بر راه‌های استان موفق شدند ۶ دستگاه خودرو و یک دستگاه موتورسیکلت را توقیف و ۱۳ نفر از سوداگران مرگ را دستگیر کنند. 

جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعالیت مجرمانه توسط قاچاقچیان، در سریع‌ترین وقت از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی جرم و دستگیری مجرمان اقدام شود. 


کشف ۱۹  هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرلنگه

فرمانده انتظامی بندرلنگه نیز از کشف ۱۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ «بیژن بارسالاری» در تشریح این خبر افزود: ماموران انتظامی شهرستان در اجرای طرح پاک‌سازی نقاط آلوده به سوخت قاچاقچیان انجام کار اطلاعاتی و گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی یک محل سوخت انباشت شده را در یکی از روستاهای شهرستان شناسایی کردند و موضوع را در دستورکار قرار دادند. 


وی گفت: ماموران با تشکیل اکیپی به محل اعزام و در بازرسی از محل انباشت ۱۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف کردند که قاچاقچیان قصد انتقال آن‌ها را به کشورهای حوزه خلیج فارس داشتند.  بارسالاری گفت: در این رابطه یک دستگاه خودرو سواری پژو توقیف و به همراه سوخت کشف‌شده جهت سیر مراحل قانونی به اداره مبارزه با قاچاق شهرستان بندرلنگه انتقال و تلاش ماموران برای شناسایی قاچاقچیان ادامه دارد. 


کشف ۱۳۷ رأس دام قاچاق در بندرعباس

فرمانده انتظامی بندرعباس هم از کشف ۱۳۷ رأس دام قاچاق در یکی از روستاهای ساحلی این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ «محمداسماعیل مشایخ» با اعلام این خبر افزود: ماموران انتظامی شهرستان بندرعباس با انجام کار اطلاعاتی و بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی از انباشت تعداد زیادی احشام قاچاق در ساحل روستای بوستانو مطلع و بلافاصله با تشکیل یک تیم عملیاتی به محل اعزام شدند. 

وی با اشاره به این‌که ماموران پس از حضور در ساحل مشاهده کردند قاچاقچیان در حال انتقال دام قاچاق به درون چند قایق هستند، افزود: قاچاقچیان با مشاهده ماموران از محل متواری شدند که در بازرسی از محل ۱۳۷ رأس دام قاچاق هستند. 

سرهنگ مشایخ گفت: ارزش احشام قاچاق کشف‌شده برابر اعلام نظر کارشناسان ۲ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال برآورد شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید