54
چهار شنبه 29 خرداد 1398
شماره 7689
آذربایجان‌غربی‌و‌شرقی، اردبیل
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

آغاز کاهش آب دریاچه ارومیه

این روند هر سال در نیمه اردیبهشت آغاز می‌شد اما امسال به دلیل خنکی هوا دیرتر آغاز شده است
خبر
مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که تراز دریاچه ارومیه نسبت به بیشترین مقدار سال جاری خود ۸ سانتی‌متر کاهش یافته است، گفت: روند کاهشی تراز آب این پهنه آبی در چند روز گذشته آغاز شده است.
اخبار ویژه
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: بر اساس پیگیری‌های انجام‌شده سال گذشته ۹۰ شرکت تعاونی در استان به چرخه فعالیت بازگشتند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: هم‌اکنون ۶۰۰ کیلومتر آزادراه در این استان در دست ساخت است.
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: اعتبارات عمرانی امسال خلخال در مقایسه با مجموع اعتبارات سال گذشته این شهرستان 75 درصد افزایش یافته است.
نمایشگاه کارتون و کاریکاتور با موضوع والیبال در سالن رضازاده اردبیل برپا شد و قرار است آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه به عنوان کالای فرهنگی به بازیکنان تیم‌های والیبال ایران، فرانسه، استرالیا و پرتغال اهدا شود.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: تابستان امسال تا پایان شهریور، تعداد واحدهای بوم‌گردی استان به ۵۰ واحد افزایش می‌یابد.
معاون علمی و فناوری رئیس‌ جمهوری گفت: موضوع اقتصاد دانش ‌بنیان و تلاش همه‌جانبه برای تحقق شاخص‌های آن در کشور از اولویت‌های بنیادین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش سهم جمعیتی و نرخ بیکاری استان، گفت: دلیل این موضوع، مهاجرت جوانان و جمعیت فعال استان برای یافتن کار است.
تماس شهروندان تبریزی با صدای همشهری و گلایه از قیمت‌های نابسامان میوه در این شهر انگیزه‌ای برای بررسی این موضوع از سوی همشهری شد. شهروندی طی تماس‌ خود از تفاوت قیمت میوه‌های نوبرانه در تبریز گله‌مند بود و مدعی شد قیمت یک نوع میوه مثل هندوانه در تبریز از هر کیلوگرم 1300 تومان تا 4 هزار تومان متفاوت است.

همه پروژه‌های ناتمام درمانی آذربایجان‌غربی

افتتاح پروژه‌های نیمه‌‌تمام، شاخص تخت بیمارستانی را در آذربایجان غربی از یک در هزار به2/4در هزار می‌رساند
سلامت
ساخت بیمارستان‌های ۲۵۰ تختخوابی آیت‌الله خویی، ۶۴ تختخوابی تکاب، ۴۵۰ تختخوابی شهید بهشتی، ۶۰۰ تختخوابی ارومیه، ۳۵۰ تختخوابی مهاباد و ۳۰۰ تختخوابی فوق تخصصی زنان ارومیه در صورت تکمیل و بهره‌برداری شاخص‌های توسعه استان در بخش سلامت
معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری اردبیل در اجلاس اکو

معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری اردبیل در اجلاس اکو

در این زمینه بسته‌های مختلفی در زمینه‌های گردشگری، آبدرمانی و گردشگری سلامت در استان آماده شده است
استاندار اردبیل از ارائه بسته‌های معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در اردبیل طی روزهای برگزاری اجلاس اکو در این استان خبر داد.
جشنواره‌ای از جنس بابونه

جشنواره‌ای از جنس بابونه

هفتمین جشنواره ملی بابونه فردا در نمین برگزار می‌شود
جنگل‌ فندقلو فردا میزبان جشنواره‌ای از جنس بابونه خواهد بود.
گره کور راه‌آهن اردبیل باز شد
نماینده مردم اردبیل در مجلس: در ۲ سال اخیر، اعتبارات خوبی برای احداث راه‌آهن اردبیل  از طریق سرمایه‌گذاری بانک ملی اختصاص یافته است
پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه یکی از پروژه‌ها مهم در حوزه حمل‌و‌نقل است که بیش از ۱۲ سال از شروع عملیات اجرایی آن می‌گذرد.
رونق تولیدات هنر در آذربایجان شرقی
رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی استان: امسال کارگاه‌های عملی با موضوعات اقتصاد هنر اجرا می‌شود
یکی از چالش‌های مهم عرصه هنر و فرهنگ در سال‌های اخیر، اقتصادی کردن فعالیت‌ها بوده است،
PDF چهارشنبه 29 خرداد 1398
کوتاه آذربایجان‌غربی‌و‌شرقی، اردبیل
رئیس سازمان تعاون روستایی آذربایجان‌غربی گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۳ هزار تن کلزا در استان برداشت شود.
مدیر شهرسازی و اطلاعات جغرافیایی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: سال گذشته بیش از ۲۶۰ طرح سرمایه‌گذاری درخواستی در منطقه آزادماکو جانمایی شد.
مدیر جهاد کشاورزی بوکان گفت: امسال بیش از ۱۳۰ هزار تن گندم در این شهرستان تولید و برداشت شود.
سرپرست مرزبانی آذربایجان‌ غربی از کشف 9 میلیارد و 200 ریال کالای قاچاق توسط ماموران هنگ مرزی ارومیه خبر داد.
مدیر جهاد کشاورزی اشنویه گفت: 12 طرح کشاورزی با 22 میلیارد و 880 میلیون ریال سرمایه‌گذاری در این شهرستان مرزی به بهره‌برداری رسید.
مدیر کل راهداری و حمل ‌و ‌نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: دولت برای حمایت از رانندگان اعزامی به بنادر جنوب کشور با هدف حمل کالاهای اساسی انبارشده مشوق‌هایی مانند اختصاص سوخت
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان هریس با اشاره به افتتاح یک طرح پرورش گاو شیری در روستای سرای