61
سه شنبه 28 خرداد 1398
شماره 7688
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

قاچاقچیان؛ عامل نیمی از تلفات جاده‌ای سیستان و بلوچستان

قاچاق
مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: ۵۰ درصد تلفات جاده‌ای استان در 2 ماهه اخیر مربوط به قاچاقچیان کالا و سوخت بوده است.
اخبار ویژه
رئیس شرکت سهامی فرش ایران گفت: با توجه به ریشه چندین ساله قالی‌بافی در منطقه سیستان و اشتغال زیاد مردم از این طریق در تلاشیم این صنعت را در سیستان احیا کنیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: ۷۹۸ گزارش مردمی از طریق ستاد خبری این سازمان در ۲ ماهه نخست سال جاری استان اخذ شده‌ است.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان از مالچ‌پاشی ۶۰۰ هکتار از عرصه‌های بیابانی استان خبر داد.
رئیس مرکز انتقال خون شهرستان رفسنجان گفت: بانک اطلاعاتی انتقال خون رفسنجان دومین بانک اطلاعاتی کشور است که به صورت جامع اطلاعات افراد و اهداکنندگان را ثبت کرده است.
رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق کرمان گفت: در حال حاضر 35 درصد صادرات استان کرمان به افغانستان مربوط به خدمات فنی و مهندسی است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی زاهدان گفت: افزون بر 6۷۴۶ بیمار مبتلا به فشار خون در طرح غربالگری این بیماری در محدوده زیر پوشش دانشگاه شناسایی شدند.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بافت از افتتاح کشتارگاه طیور در بافت خبر داد
روستای «هماگ» از توابع بخش «سیاهو» در ۸۰ کیلومتری شمال بندرعباس قرار دارد.

مسیر صادرات هرمزگان  هموار می‌شود

همتی: با فعال کردن بنادر کوچک در شرق و غرب هرمزگان تا پایان امسال شاهد افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی خواهیم بود
صادرات
استاندار هرمزگان با تشریح جلسه‌های کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی هرمزگان از رفع مشکل مالیات بر ارزش افزوده واحدهای صادراتی، تحویل سوخت یارانه‌دار به شناورهای با ظرفیت کمتر از ۵۰۰ تن، رفع توقیف حساب بانکی تعاونی مرزنشینان و رفع تأخیر در صدور پروانه حرکت کشتی‌ها به عنوان مهم‌ترین مصوبات این کارگروه نام برد.

کارگاه‌های راکد در کرمان فعال می‌شوند

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: فعال کردن کارگاه‌های راکد و نیمه‌راکد یکی از برنامه‌های دولت در این استان است.
افزایش سرمایه‌گذاری در منطقه اقتصادی خلیج فارس

افزایش سرمایه‌گذاری در منطقه اقتصادی خلیج فارس

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع خلیج فارس: پیش‌بینی می‌شود حجم سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در سال ۹۸ به ۷۰ میلیون دلار برسد
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس پیش‌بینی کرد حجم سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در سال ۹۸ به حدود ۷۰ میلیون دلار برسد
بنادر «بریس» و «رمین» به گل نشسته‌اند
بنادر «بریس» و «رمین» به گل نشسته‌اند
مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان: یک دستگاه مجهز برای لایروبی در این بنادر خریده شده که منتظر یدک‌کش نیروی دریایی‌ است تا به چابهار منتقل شود
بریس و رمین 2 بندر صیادی مهم در شرق چابهار هستند که 6 هزار صیاد دارند.
افتتاح ۹ طرح بهبود تولیدات دامی در سیستان و بلوچستان
سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۹ طرح بهبود تولیدات دامی با اعتبار ۳۴ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال هم‌زمان با هفته جهاد کشاورزی در این استان به بهره‌برداری رسید.

روزگار سبز کشاورزان در جنوب کرمان

کشاورزی
کشاورزان جنوب کرمان هر سال در این فصل کنار مزارع کشاورزی خود به دلیل خشکسالی و کم‌بار بودن محصولات خود زانوی غم بغل می‌کردند، اما امسال زندگی کشاورزان به دلیل بارندگی‌های سال جاری متحول شده است.

تنها مرکز تجاری «دشتیاری» ایستگاه آتش‌نشانی ندارد

روستا
روستای «نوبندیان» به عنوان تنها مرکز تجاری منطقه «دشتیاری» و اولین دروازه ورودی مرز بین‌المللی «ریمدان» حتی یک ایستگاه آتش‌نشانی هم ندارد.
PDF سه‌شنبه 28 خرداد 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۱۴ هزار پست مصوب در این استان داریم که ۴۸ درصد این پست‌ها در مرکز استان است.
رئیس پلیس آگاهی هرمزگان گفت: ماموران انتظامی استان پدر و دختری را که مبلغ ۱۵ میلیارد ریال از مالباختگان در بندرعباس کلاهبرداری کرده بودند، شناسایی و دستگیر کردند.
برگزیدگان جشنواره مردمی عکس و فیلم موبایلی کیش جزیره شاد اعلام شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی زاهدان گفت: ظرفیت درمانی شهرستان مرزی سراوان با افزایش ۹۱ تخت بیمارستانی در یک سال و نیم گذشته به ۳۵۰ تخت بستری افزایش یافت.