61
دو شنبه 27 خرداد 1398
شماره 7687
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

جذب ۱۲ هزار دختر بازمانده  از تحصیل سیستان و بلوچستان به کلاس درس

آموزش
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: حدود ۱۲ هزار دختر بازمانده از تحصیل این استان در 3 سال اخیر جذب کلاس‌های درس شده‌اند.
اخبار ویژه
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان از برداشت خرما در ۳۴ هزار هکتار از نخلستان‌های این استان خبر داد.
استاندار هرمزگان گفت: پروژه آب‌شیرین‌کن یک میلیون متر‌مکعبی که در غرب بندرعباس در حال احداث است، یک طرح بزرگ، راهبردی و مهم برای استان هرمزگان محسوب می‌شود.
مدیر کل راه و شهر‌سازی جنوب کرمان گفت: با مشارکت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ۷ دستگاه شتاب‌نگار در جنوب کرمان راه‌اندازی می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهر کرمان در خصوص وضعیت اجرای پروژه‌های فاضلاب شهری کرمان گفت: در مجموع 450 کیلومتر از این پروژه اجرا شده، یک تصفیه‌خانه به بهره‌برداری رسیده و یک تصفیه‌خانه نیز در مراحل پایانی کار است.
خسارت‌های سنگین سیل فروردین‌ماه امسال در استان کرمان موجب تخریب کامل بخشی از محور ترانزیتی اصلی شهداد - نهبندان شد که با وجود تلاش‌های انجام‌شده توسط دستگاه‌های اجرایی متولی، این مسیر همچنان مسدود مانده است.
معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان با اشاره به این‌که دمای بالای ۳۵ درجه سانتی‌گراد در وضعیت بحرانی قرار دارد، گفت: دمای هوا در این استان به ۴۵ تا ۵۰ درجه سانتی‌گراد هم رسیده که این شرایط بالاتر از درجه بحران دمایی است.
قالی گل‌سرخی اسفندقه با وجود قابلیت و اصالتی که دارد هنوز به ثبت ملی نرسیده است.

جذب 60 درصدی اعتبارات کرمان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان: ۲۰۱ میلیارد تومان اعتبار جذب‌نشده  داریم، اما بنا به اعلام خزانه، روند جذب مطلوب بوده است
اعتبارات
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان کرمان گفت: با تاکید استاندار مبنی بر جذب اعتبارات از سوی دستگاه‌ها، درصد جذب اعتبارات استان به ۶۰ درصد رسیده است.
شیوع عقرب‌گزیدگی در روستاهای نیکشهر

شیوع عقرب‌گزیدگی در روستاهای نیکشهر

عقرب در مناطق روستایی نیکشهر به وفور مشاهده می‌شود و هر لحظه امکان عقرب‌گزیدگی برای ساکنان این مناطق وجود دارد
عقرب یا درازدم نام یکی از گونه‌های بندپایان رده عنکبوتیان است که دارای ۸ پا و نیشی با زهر کشنده است. نیش عقرب در نوک دم آن قرار دارد. عقرب‌ها بیشتر در آب و هوایی گرم زندگی می‌کنند.
بازآفرینی بافت فرسوده محله «چاهستانی‌ها»

بازآفرینی بافت فرسوده محله «چاهستانی‌ها»

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران: برای نوسازی بافت‌های فرسوده در محله چاهستانی‌های بندرعباس باید یک مشاور زبده در حوزه شهرسازی در این محله مستقر شود
بافت‌های فرسوده و تهدیدهای حول آن همواره از دغدغه‌های مدیران و مسئولان هرمزگان بوده است که این امر در دولت تدبیر و امید مورد توجه ویژه قرار گرفته و با اجرای طرح بازآفرینی شهری، گامی بلند برای نوسازی این بافت‌ها و رفع آن برداشته شده است.
مصرف برق اداره‌های سیستان و بلوچستان رصد می‌شود
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به نزدیک شدن فصل گرما و استفاده بیشتر از انرژی، وضعیت مصرف برق اداره‌ها توسط سیستم پایش توسط این شرکت رصد و میزان افزایش یا کاهش مصرف به استاندار این استان اطلاع داده می‌شود.
برگزاری جشنواره گردشگری ساحل‌نشینان کشور در چابهار
مدیر کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: اولین جشنواره فرهنگی، هنری و گردشگری ساحل‌نشینان کشور در چابهار برگزار می‌شود.
۴۵۳ میلیارد ریال اعتبار به بستک اختصاص یافت
فرماندار بستک گفت: ۴۵۳ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال اعتبار در سال جاری به این شهرستان اختصاص یافت.

۸ میلیون دلار کالا از چابهار به پاکستان صادر شد

صادرات
مدیر کل گمرک چابهار گفت: امسال 7۸۸۷ تن کالا شامل کیسه پلاستیک و قیر به ارزش ۸ میلیون و ۳۰۵ هزار دلار از گمرک منطقه آزاد و این شهرستان به کشور پاکستان صادر شده است.

سیستان و بلوچستان دارای پایین‌ترین نرخ طلاق در کشور

جامعه
مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: 2۹۹۳ مورد واقعه طلاق پارسال در این استان به ثبت رسیده که در هم‌سنجی با سال ۹۶ رشد ۶ درصدی داشته است.

دریاچه‌های کرمان؛ عجایب ناشناخته کویر

گردشگری
استان کرمان با وجود اقلیم‌های متفاوت و تنوع سرزمینی دارای جاذبه‌های زیبا و کم‌نظیر طبیعی است. در این میان دریاچه‌های این استان جاذبه‌ای زیبا، چشم‌نواز و مفرحی محسوب می‌شوند که کمتر به آن توجه شده است.
PDF دوشنبه 27 خرداد 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
دادستان جیرفت از انهدام شبکه بزرگ قاچاق سوخت در این شهرستان خبر داد و گفت: این باند با تلاش سربازان گمنام امام زمانعج و پلیس آگاهی جیرفت منهدم شد.
رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: 2 برادر ۱۲ و ۱۴ ساله در روستای احمدآباد رسولیان از توابع منطقه نوق رفسنجان بر اثر غرق‌شدگی در یک استخر کشاورزی جان باختند.
رئیس دانشگاه جیرفت از رونمایی ۲ محصول دانش‌بنیان خبر داد و گفت: این محصولات توسط دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه جیرفت ساخته شده‌اند.
سخنگوی شرکت نروژی فرانت لاین که نفتکش آن در دریای عمان دچار سانحه شده بود با اعلام ورود ۲۳ خدمه این نفتکش از بندرعباس به دوبی گفت: این خدمه روسی، فیلیپینی و گرجستانی بودند و به خوبی توسط مقامات ایران پذیرایی شده بودند.