4
دو شنبه 27 خرداد 1398
شماره 7687
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مسکن مشکل‌گشا

دولت با اجرای طرح اقدام ملی در نظر دارد علاوه بر تکمیل 500هزار واحد مسکن مهر، 400هزار واحد مسکونی جدید نیز بسازد
مسکن
دولت می‌خواهد با اجرای طرح اقدام ملی مسکن، مشکلات بازار مسکن را حل کند و با کمک به تولید مشارکتی، مسیر خانه‌دار شدن متقاضیان مصرفی را فراهم آورد، آیا موفق می‌شود؟
ویژه
رشد اقتصادی ایران از 3.7درصد در سال96 به منفی 4.9درصد در سال97 افت کرده که نشان می‌دهد اقتصاد ایران در یک‌سال 8.6درصد کوچک‌تر شده است.
اقتصاد
گزارش یک مؤسسه معتبر جهانی برای سال‌2019 میلادی نشان می‌دهد ایران در بین 163کشور دنیا از حیث شاخص اقتصاد و صلح در رتبه‌139 قرار گرفته و نسبت به سال قبل رتبه کشورمان 9پله تضعیف شده که یکی از دلایل آن تشدید تحریم‌های یکجانبه آمریکا و احتمال تشدید بی‌ثباتی سیاسی در ایران عنوان شده است.

ضرب‌الاجل برای ساماندهی بازار خودرو

با تشکیل کارگروهی در مجلس مقرر شد؛ وزیر صنعت حداکثر ظرف یک ‌ماه مشکلات تولید و عرضه خودرو را مرتفع کند
صنعت
سیر نزولی قیمت خودرو، دیروز با افزایش 2 تا 10میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی متوقف شد.

سنگ اندازی دوباره در واگذاری سهام سرخابی‌ها

4‌ماه بعد از تکلیف مجلس برای واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال، موانع جدیدی برای عرضه سهام این 2‌باشگاه تراشیده شده است، از یک طرف سازمان بورس می‌گوید بعید است سهام این 2باشگاه برای واگذاری تا شهریور آماده شود و از طرف دیگر وزیر ورزش تأکید کرده است: اجرای مصوبه قانونی مجلس سخت است و باید مجوز جدیدی گرفته شود.
اتاق یا پارلمان؟
اتاق یا پارلمان؟
غلامحسین شافعی با کسب 302 رای از مجموع 448 رای به مدت 4 سال دیگر به عنوان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران انتخاب شد؛ اتاقی که از آن به عنوان پارلمان بخش خصوصی یاد می‌شود و برخی از چهره‌های راه‌یافته به این پارلمان سودای تبدیل اتاق یادشده به اتاقی برای همه دارند.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
خبر: اکبر ایزدی، رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها تعداد یارانه‌بگیران نقدی را ۷۸ میلیون نفر عنوان  و اعلام کرد:  درآمدهای قانونی این سازمان در سال گذشته ۸۷ هزار میلیارد تومان بوده که ۴۲‌هزار میلیارد تومان آن صرف پرداخت یارانه نقدی شده است.