06
سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
شماره 9084
سرزمین‌من
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

۳۵۳ درصد افزایش آتش‌سوزی در طبیعت ایران

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی: مانور سراسری مقابله با حریق در عرصه‌های منابع طبیعی برگزار می‌شود
گزارش
بررسی داده‌های آماری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در سال گذشته از افزایش ۳۵۳ درصدی وسعت آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی کشور حکایت دارد.
ویژه
معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اعلام کرد: با اقدام حمایتی از فعالان بخش خصوصی گردشگری در سال جهش تولید، دستور اصلاح قبوض گاز تاسیسات گردشگری و صنایع‌دستی صادر شد.
سند ملی میراث‌فرهنگی و سند ملی موزه‌داری کشور با مشارکت بخش خصوصی در حال تدوین است.
اداره میراث فرهنگی شهرستان زواره موظف شد با هماهنگی مدیریت بحران استان اصفهان، بافت تاریخی زواره را به‌صورت ویژه بازدید و بررسی کند.

دریاچه ارومیه؛ آبی‌تر از همیشه

حجم آب دریاچه ارومیه به 2/34میلیارد مترمکعب رسید
گزارش
این لطفی است که آسمان به دریاچه ارومیه دارد و حالا در حدود نیمه اردیبهشت آب به ۲.۳۴ میلیارد مترمکعب رسیده است. این میزان نسبت به سال قبل در همین زمان ۳۱۰ میلیون مترمکعب بیشتر است.

رشد 21درصدی صنعت گردشگری ایران

شورای جهانی سفر و گردشگری از رشد ۲۱درصدی صنعت گردشگری ایران در سال ۲۰۲۳ خبر داد و اعلام کرد: گردشگران ترکیه‌ای در جایگاه دوم ورود به ایران پس از عراقی‌ها قرار دارند.
تأثیر‌گازهای گلخانه‌ای برتخت‌جمشید و بیستون
تخریب کتیبه‌های 2محوطه جهانی تخت‌جمشید و بیستون بر اثر فعالیت شرکت‌های پتروشیمی مرودشت و بیستون و تصاعد گازهایی با ترکیبات نیتروژن، درحالی رقم خورده‌ که هنوز اقدام جدی برای ارزیابی مخاطرات زیست‌محیطی 2مجتمع پتروشیمی نزدیک به این دو محوطه جهانی ایران صورت نگرفته است.
PDF سرزمین‌من
کوتاه سرزمین‌من
4500مجموعه‌دار در ایران شناسایی شدند .