22
سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
شماره 9084
همشهری محله2
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
درست است که با ورود اتومبیل به خیابان‌ها، تهران دیگر شهر خوش‌آب‌وهوایی نیست، اما نباید فراموش کنیم که اتومبیل اساسا برای پایتخت‌نشین‌ها منشأ خیر و برکت بوده و بسیاری از مشاغل که دست بر قضا برخی از آنها نان و آب‌دار هم بوده، بعد از پیدایش اتومبیل در خیابان‌های پایتخت شکل گرفته است.
آنطور که تهران‌پژوهان تعریف می‌کنند بعد از سوار شدن ناصر‌الدین‌شاه و همراهانش به ماشین‌دودی ترس و نگرانی مردم از این ارابه حمل‌ونقل از بین رفت و افراد مشتاق بودند به بهانه سیاحت و زیارت، حتی یک‌بار هم شده سوار ماشین دودی شوند.

برچیده‌شدن خط خاطره‌انگیز با حکم شخص اول مملکت

«خط بازار» نخستین خط حمل‌ونقل عمومی تهران بود که سال١٢٦٨ از بازار تا انتهای خیابان لاله‌زار با استفاده از واگن‌ اسبی با گنجایش ۵٠مسافر راه‌اندازی شد.