06
سه شنبه 7 شهریور 1402
شماره 8870
اقتصاد 1
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دستور رئیس‌جمهور را اجرا کنید

چهره
سال‌هاست بحث واگذاری سهام شرکت‌های خودرو‌ساز و شرکت‌های زیر مجموعه آنها مطرح است اما تاکنون اقدام عملی در این‌باره انجام نشده است، 11اسفند 1400رئیس جمهوری ضمن بازدید از شرکت‌های خودروسازی با صدور یک فرمان 8ماده‌ای خواستار واگذاری سریع مدیریت شرکت‌های خودرو ساز، حداکثرظرف 6ماه شد.
ویژه
خبر: شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی، نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی برای سال زراعی آینده را بررسی کرد.
در 20‌ماه اخیر به‌طور میانگین، هر‌ ماه 3هواپیمای جدید به ناوگان هوایی کشور اضافه شده‌اند و همزمان با پیگیری تعمیر و اورهال هواپیماهای زمین گیر، تعداد ناوگان هوایی فعال در کشور از 100فروند به 190فروند افزایش یافته است.
مدیرکل صنایع لوازم‌ خانگی و اداری وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بازار تلفن همراه یک حوزه تخصصی است، گفت: نباید تولیدکننده لوازم‌ خانگی و آبگرمکن، به واردکننده آیفون و تلفن بالای ۶۰۰دلار تبدیل شود.
مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی: در برنامه هفتم توسعه بانک مرکزی مقرر شده چک‌های کاغذی جمع و تنها از چک الکترونیک استفاده شود.

تحقیر توتال با مهندسان ایرانی

با حضور رئیس‌جمهوری عملیات بهره‌برداری از فاز 11پارس‌جنوبی با استفاده از توان داخلی آغاز شد
گزارش
روز گذشته با حضور رئیس‌جمهوری، عملیات بهره‌برداری از فاز 11پارس‌جنوبی به ‌عنوان مرزی‌ترین فاز پارس‌جنوبی، بین ایران و قطر آغاز شد. بهره‌برداری از این سکوی تولیدی، قفل 20ساله توسعه فاز 11پارس ‌جنوبی را شکست.

کلید کاهش تورم ماهانه

مرکز آمار در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد، نرخ تورم سالانه در مرداد‌ماه امسال به 46.7درصد رسیده که این مقدار در مقایسه با‌ماه قبل 0.8درصد کاهش نشان می‌دهد.
تغییر نام در بلیت‌های اربعین امکان پذیر نیست
حسام قربانعلی، سخنگوی هواپیمایی هما: طبق بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری امکان تغییر نام به هیچ عنوان در بلیت‌های پرواز داخلی و خارجی وجود ندارد و به منزله استرداد است.