09
پنج شنبه 21 اردیبهشت 1402
شماره 8769
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

روستاهای دوستدار کتاب ایران کدامند؟

براساس آخرین آمار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سال 1401حدود 285روستا در هشتمین دوره جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» شرکت کردند.
ویژه
به هر گوشه و کنار این کره‌خاکی دقت کنید، می‌بینید که سال‌هاست نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب به مراکزی مهم برای جریان‌سازی در بازار این حوزه تبدیل شده‌اند.
در این شهر شلوغ و پرازدحام مکان‌هایی وجود دارد که سکوت و آرامش را به شما پیشکش می‌کند و بهترین جای ممکن برای انس با کتاب و کتابخوانی به‌حساب می‌آید.
شمارس معکوس علاقه‌مندان به کتاب و اهالی قلم برای شروع کار سی ‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به پایان رسید و درهای نمایشگاه از روز گذشته به روی عموم مردم باز شده است.
یکی از ترسناک‌ترین و هیجان‌انگیزترین وسایل تفریحی جهان برای آنهایی است که دوست دارند آدرنالین خونشان به بالاترین حد ممکن برسد و اوج هیجان را تجربه کنند، پل‌های معلق شیشه‌ای است که به گردشگرانش حال و هوای متفاوت می‌بخشد و آنها را به نوعی با ترس‌ها و هیجاناتشان به چالش می‌کشد.
دغدغه‌های فرهنگی‌اش باعث شده تا به دوردست‌ترین و محروم‌ترین نقاط کشور برود و کتاب به‌دست کودکان بلوچ بدهد. پروانه سریع تهران، بانویی است که بعد از علاقه‌مندی به کتاب و کتابخوانی و تأثیر مثبتی که از مطالعه در زندگی‌اش گرفته، از سال‌ها پیش ترویج و تبلیغ این رفتار و فرهنگ را در میان مردم شروع کرده است.
آنهایی که اهل موزه‌گردی و علاقه‌مند به این بخش هستند، اینجا را بیشترجایی با عنوان یک موزه می‌شناسند اما حالا پس از چند مرحله بازسازی و مرمت به یک مجموعه فرهنگی- ‌موزه‌ای تغییر کرده و در ۳ بخش میزبان بازدیدکنندگان است.

پله‌پله تا ملاقات کتاب

پرونده ویژه کتاب‌
بی تردید کتاب بهترین راهیاب برای تعالی است
سفیران دانایی

سفیران دانایی

وقتی صحبت از یار مهربان می‌شود، همه ما به یاد آن شعر معروف کودکی می‌افتیم و می‌دانیم که منظور از این یار مهربان، کتاب است.
خواهران غریب
خواهران غریب
از دوره راهنمایی سعی کردند لباس متضاد بپوشند، برای دانشگاه یکی سمت مهندسی رفت و دیگری مدیریت.
هوای بهار جان می‌دهد برای گشت و گذارهای آخر هفته، وقتی خسته از یک هفته کار و تلاش، دل‌مان می‌خواهد چند ساعتی از شهر بیرون بزنیم و هوایی عوض کنیم و چه مقصدی بهتر و زیباتر و البته نزدیک‌تر از روستای بوجان که در 5کیلومتری شهر لواسان و محدوده شمیرانات تهران قرار دارد .

دوئل بریانی با ماهی و سیب‌زمینی سرخ‌شده

غذاهای خیابانی یا به قول فرنگی‌ها فوداستریت در شهر‌های توریست‌پذیر رونق زیادی دارد و این قاعده کلی در همه شهر‌های دنیا رعایت می‌شود.

نظامیان باهوش ایرانی

در عصر صفوی و دوره قاجار انگلیسی‌‌های بسیاری در پوشش جهانگرد به ایران آمدند و بیشتر آنها به قصد نفوذ به دربار و نزدیک شدن به مقامات حکومتی عزم سفر به ایران را داشتند اما سفر برخی از آنها ختم بخیر نشد.

ترنج زندگی

در میان شلوغی‌ها، ترافیک و سروصدای خیابان‌های پایتخت، پاتوق‌های گردشگری به‌ویژه بوستان‌های زیبا با چشم‌اندازهای فوق‌العاده در این شهر به‌چشم می‌آید که محل مناسبی برای تفریح و استراحت و استشمام هوای تازه هستند.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
خواندن کتاب «معجزه ذهن» نوشته خسرو حمزه را توصیه می‌کنم.
راستش را بخواهید اگر برای باخبرشدن از میزان مطالعه ما ایرانی‌ها، سراغ اعداد و ارقامی که مراکز پژوهشی و آماری منتشر کرده‌اند بروید، با خبرهای خوبی مواجه نمی‌شوید!
به‌نظر شما در کشور چند دوقلو و چندقلو داریم؟ بیشتر چندقلوهای ما دختر هستند یا پسر؟