04
پنج شنبه 21 اردیبهشت 1402
شماره 8769
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

وعده تثبیت قیمت مرغ

چهره روز
سیدمحمد آقامیری، سرپرست وزارت جهادکشاورزی با اشاره به اینکه قیمت گوشت مرغ ۷۳ هزار تومان است، گفت: اتحادیه مرغداران تعهد داده، مشروط بر اینکه بهای مواداولیه ثابت باشد، قیمت مرغ تا فروردین‌ماه‌۱۴۰۳ ثابت بماند.
ویژه
بازوی تحقیقاتی وزارت صنعت، معدن و تجارت از اسامی 10کشور دارای بالاترین نرخ تورم مواد غذایی پرده‌برداری و اعلام کرد: در کشورهایی نظیر ایران، مصر، لبنان، و برخی دیگر از کشورهایی که در خاورمیانه و شمال آفریقا قرار گرفته‌اند، سطح بالای تورم مواد غذایی در آنها تا حد زیادی به‌دلیل وابستگی شدید تامین کالاهای اساسی از محل واردات است.
حمل‌ونقل
بار و مسافر در ایران چگونه جابه‌جا می‌شوند و سهم حمل‌ونقل ریلی در این حوزه چقدر است؟

تأثیر مثبت واردات کارکرده‌ها بر بازار خودرو

بررسی‌های بازوی پژوهشی مجلس نشان می‌دهد آزادسازی واردات کارکرده‌ها به تنظیم بازار و کاهش قیمت خودرو منجر می‌شود
خودرو
مجلس در حال بررسی لایحه‌ای برای تصویب طرح واردات خودرو‌های کار کرده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد این طرح می‌تواند در تنظیم بازار خودرو مؤثر باشد.

بلاتکلیفی کالابرگ الکترونیک

خبر: صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره آخرین وضعیت اجرای طرح کالابرگ الکترونیک گفت: وظیفه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این طرح، راه‌اندازی سامانه بود که این مسئله کاملاً انجام و بیش از ۵۰ هزار واحد صنفی به آن متصل شده‌اند.
قیمت جدید مرغ
با وجود اعلام نرخ مصوب جدید 73هزار تومانی برای هر کیلو مرغ تازه کامل، قیمت این کالا در میادین میوه و تره‌بار همچنان 2هزار تومان زیر نرخ مصوب و در بازار بین 10 تا 20هزار تومان بالاتر از نرخ ابلاغی است.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
بنفشه زهرایی، دبیر کارگروه سازگاری با کم‌آبی با بیان اینکه ایران رتبه13 را بین کشورهای جهان از منظر تنش آبی دارد، گفت: کشور در سال‌های اخیر به‌دلیل تغییرات اقلیمی ۲0 میلیارد مترمکعب از آب‌های تجدیدپذیر خود را از دست داده است.
به‌دنبال نزول‌های سنگین شاخص بورس در هفته جاری شایعات مختلفی در مورد نقش سهامداران حقوقی در سقوط بورس مطرح شده و بسیاری از سهامداران بر این باورند که علت نزول سنگین شاخص بورس عرضه گسترده سهام توسط سهامداران حقوقی بوده است.