05
پنج شنبه 27 آبان 1400
شماره 8365
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

می‌خواهم تیر بزنم به حوالی دلم!

یادداشت
وقتی همه دردمند هستند و اصلا خود دردند! نوشتن درباره حسرت‌های روزگار دردخیز، پنجه کشیدن روی زخم کاری است. به‌عبارت ساده‌تر، نمی‌شود روزی هزاربار به‌خاطر شما مرد و زنده شد و شما بی‌اندکی مرحمت دل خسته ما را برنجانید!
ویژه
از همان قرن ششم که غزل به عنوان یکی از قالب‌های شعری رونق گرفت تا امروز که شاعران متعددی سراغ قالب‌های شعری متنوع دیگر رفته‌اند، هنوز و همچنان عاشقان شعر طرفدار غزل خواندن هستند و عاشقان شاعری طرفدار غزل سرودن.
لازم نیست حتماً اهل هنر باشید تا نام محمود فرشچیان به گوشتان خورده باشد.
گرچه شب‌های پاییزی بلند و حوصله‌سربر است اما با یک سرگرمی خوشمزه می‌توان هم خود و هم اعضای خانواده را به یک میان‌وعده خوشمزه و سبک دعوت کرد؛ یک سرگرمی از جنس آشپزی که بی‌شک یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهای این روزهاست.
گفت‌وگو با قدیمی‌ترین بازیگر تئاتر ایران همیشه برای ما نسل امروزی‌ها پر از ناشنیده‌ها درباره تاریخچه تهران قدیم بود.
همه اسنوکربازهای ایرانی خوب می‌دانند که حسین وفایی در ورزش ایران یک استثناست.
بین همه عواملی که می‌تواند سلامت روان مردم یک جامعه را تهدید کند، نمی‌توان از تأثیر پررنگ شرایط اقتصادی چشم‌پوشی کرد.
غلامرضا طریقی از انتخاب شاعری و نقش حسین منزوی در مسیر حرفه‌ای خود می‌گوید

منزوی گفت تو فقط غزل بگو

اگر تیزهوشی یک معلم ادبیات نبود، راه یکی از شاعران مطرح کشورمان به مسیر دیگری می‌افتاد و اصلاً سراغ شاعری نمی‌رفت اما همین تیزهوشی، باعث شد تا امروز شعرهای خوب غلامرضا طریقی را بخوانیم و لذت ببریم.
بازی که می‌‌کنم حالم بهتر می‌شود

بازی که می‌‌کنم حالم بهتر می‌شود

از «کیان» مختارنامه گرفته تا «دارا و ندار»، «بوتیک»، «به کجا چنین شتابان»، «اخراجی‌ها» و البته عقب‌تر که برگردیم بازی در فیلم‌هایی چون «عقاب‌ها»، «اجاره‌نشین‌ها»، «بوتیک» و همه و همه از او بازیگری حرفه‌‌ای و کاربلد ساخته تا جایی که در کارنامه کاری‌اش همکاری با فیلمسازان بزرگی چون داریوش مهرجویی، ساموئل خاچیکیان، داوود میرباقری و سیروس الوند را ثبت کرده.
گل خانه
در هر فصلی از سال و با توجه به شرایط آب‌وهوایی که در کشور وجود دارد مقصدهای سفر هم تغییر می‌کند.

سرویس‌دهی اتاق‌ در واحدهای اقامتی

در این ستون قصد داریم هر هفته اطلاعات کوتاه و مختصری از برخی نکات کلیدی و کاربردی که ممکن است در سفرها کاربرد داشته باشد ارائه بدهیم؛ پس اگر اهل سفر هستید دیدن این ستون را از دست ندهید.

دلقک، جادوگر و ترامپ

پیروزی حسین وفایی مقابل رونی  سالیوان معروف که یکی از پرافتخارترین اسنوکربازهای تاریخ بیلیارد به شمار می‌رود یک اتفاق ساده نیست.

دانستنی‌های عسلی

عسل به‌عنوان هدیه طبیعی خداوند از دیرباز نژاد بشر را به سمت خود جلب کرده است.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
یکی از فیلم‌های شاخص در حوزه شکست‌ها و موفقیت‌های مالی را باید «در جست‌وجوی خوشبختی» بدانیم؛ هرچند که این فیلم، فراتر از این موارد است و جزو فیلم‌های کاردرست تاریخ سینمای جهان محسوب می‌شود.
تهران قدیم پر از داستان‌های گفته و ناگفته‌ای است که برای نسل جدید تازگی دارد. تهران دیگر آن شهر آرام و خلوت چند دهه قبل نیست، اما هنوز هم یاد و خاطره روزگار قدیم پایتخت و آگاهی از پیشینه این شهر دغدغه خیلی از پایتخت‌نشین‌هاست.
یکی از جذاب‌ترین و سخت‌ترین ژانرهای هنرهای نمایشی، ژانر تاریخی است که بسیاری از بازیگران آرزو دارند در کارنامه کاری‌شان حداقل یک نقش تاریخی ثبت کنند.