05
پنج شنبه 22 مهر 1400
شماره 8336
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

شاعری مجرد روی پل پاییز!

یادداشت
شرمنده و رنگ پریده‌تر از همیشه برگ ریزشده و سراسیمه به هرکنج حقیری پناه می‌برد تا زیرپای مردمان تندخو و سرگشته کمتر تن شکسته شود! نام نامی او پادشاه فصل‌ها و رنگ‌ها یعنی پاییز است.
ویژه
اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی تا چند دهه پیش، بزرگ‌ترین کشور دنیا از نظر وسعت و یکی از دو ابرقدرت اول دنیا در کنار ایالات متحده آمریکا بود. از نظر جمعیتی نیز جزو چند کشور پرجمعیت اول دنیا محسوب می‌شد.
تجویز دمنوش‌های گیاهی برای درمان بیماران مبتلا به کرونا نشان داد که داروهای گیاهی گاهی بیش از داروهای شیمیایی در بهبود وضعیت جسمانی بسیاری از بیماران اثر دارد و استفاده از عصاره گیاهانی که خواص دارویی دارند تا چه حد شفابخش است.
این روزها خبرهایی که مرتبط با مرزهای شمال غربی ایران است، پررنگ‌تر شده. از سوی دیگر، مانور نظامی سه کشور ترکیه، پاکستان و آذربایجان و بعد از آن مانور نظامی ایران در همین منطقه و باز هم مانور مشترکی که در آن سوی مرزها برگزار شده، اوضاع را بغرنج کرده.
وقتی مجید احتشام‌زاده در 43سالگی راهی بازی‌های المپیک2000 سیدنی شد خیلی‌ها بر این باور بودند که اتفاقی تاریخی در پینگ‌پنگ ایران رخ داده است.
چند سالی است که فینگرفودها بر سر زبان‌ها افتاده و در بسیاری از مجالس و مهمانی‌ها، این خوراکی‌های خوشمزه، جمع و جور و البته زیبا، دلربایی می‌کنند.
«من به اندازه کافی خوب نیستم!»؛ این جمله‌ای است که اگر فردی مبتلا به احساس نارضایتی از خود باشد، مدام آن را در ذهنش تکرار می‌کند و با افتادن در یک دور باطل، این احساس نارضایتی بیشتر و بیشتر می‌شود.
پای صحبت‌های پژمان بازغی بازیگر سینما و تلویزیون و مجری که این روزها با سریال افرا نامش بیش از پیش بر سر زبان‌ها افتاده است

قضاوت مردم سرمایه هنرمند

شروع بازیگری‌‌اش از سال1373 با نقش‌آفرینی در فیلم‌های سینمایی ازجمله «اعتراف» آغاز شد اما کاراکتر جواد جان سریال «آژانس دوستی» او را محبوب بینندگان کرد.
از «خونه مادربزرگه» تا «هنگامه یاشار»

از «خونه مادربزرگه» تا «هنگامه یاشار»

کارش را از نوجوانی آغاز کرد؛ چرا که سرنوشت او چنین بود که در خانواده هنری معروف «مفید» به دنیا بیاید؛ در خانواده‌ای که پدرش- غلامحسین مفید- کارگردان، بازیگر و شاهنامه‌خوان شهیر بود و اعضایش را هنرمندان مشهوری چون بیژن، بهمن، اردوان و... مفید تشکیل می‌دادند.
ادبیات از زندگی جدا نیست
ادبیات از زندگی جدا نیست
روزهای کودکی کلر ژوبرت با عشق به کتاب گذشت، علاقه‌ای که بعدها در زندگی او پررنگ‌تر شد و راهش را به دنیای حرفه‌ای ادبیات کشاند.
تماشای آثار باستانی و بناهای قدیمی، همیشه یک پای ثابت گردشگری‌ها و حتی سفرهایمان به‌حساب می‌آید. درست است که گاهی سفر می‌کنیم تا از دل شلوغی‌های شهر، خودمان را به دامان طبیعت برسانیم، اما بی‌شک به هر شهری که برویم به‌دنبال آثار تاریخی‌اش می‌گردیم.

خوشمزه‌ترین روز دنیا

تا چند روز دیگر به خوشمزه‌ترین روز تقویم یعنی روز جهانی غذا نزدیک می‌شویم.

کلکسیون گیاهان دارویی اینجاست

انبوه گیاهانی که خیلی‌ها از خواص شگفت‌انگیز آنها بی‌خبرند، مثل گنجینه‌ای گرانبها داخل انبوه کمدهای چوبی و لای زر‌ورق نگهداری شده‌اند و مثل آثار باستانی در معرض دید عموم قرار دارند. اینجا موزه گیاهان دارویی در پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی و جایی برای کشف انواع گیاهان ناشناخته با خواص درمانی است که با آزمون و خطاهای بسیار و تلاش گیاه‌شناس‌ها سر و شکل گرفته‌اند.

‌همکاری‌ با دیگران

تاکنون در 10قسمت، خاطرات انیو مورریکونه آهنگساز بزرگ سینما را مرور کرده‌ایم. در هفته‌های پیش همکاری مورریکونه با سرجو لئونه، پیر پائلو پازولینی، جیلو پونته کوروو و مارکو بلوکیو را مطالعه کرده‌اید.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
اگر تصورتان درباره سریال‌های کره‌ای صرفا به سریال‌های پخش‌شده چند سال اخیر از تلویزیون مثل «جومونگ» و «یانگوم» و... محدود می‌شود، توصیه می‌کنیم حتما سریال «بازی مرکب» را ببینید تا نظرتان درباره سریال‌های کره‌ای 180درجه تغییر کند!
اگر از شما بخواهند نام پرافتخارترین ورزشکاران ایرانی را فهرست کنید، حتما نام علی دایی همان اوایل فهرست‌تان جاخوش خواهد کرد؛ فوتبالیستی که بهترین گلزن تاریخ فوتبال ایران است و سال‌های طولانی، آقای گل جهان بوده، افتخارات حرفه‌ای متعددی به‌دست آورده اما تنها این موفقیت‌ها نیست که او را به چهره‌ای محبوب تبدیل کرده است.
تنیس روی میز یا پینگ‌پنگ ورزش مفرحی است که از اواخر قرن نوزدهم در انگلستان طرفداران زیادی پیدا کرد و یک پیشینه تاریخی دارد.