04
پنج شنبه 22 مهر 1400
شماره 8336
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

نقطه امید در رویکرد جدید

چهره روز
ظاهرا بعد از 4 دهه اشتباه بنیادین در عرصه سیاستگذاری اقتصادی به همت احسان خاندوزی، وزیر جدید اقتصاد بالاخره نقطه امیدی در سیاست‌های اقتصادی نمایان شده است. موضوعی که البته باید در آینده و در مقام عمل هم به ارزیابی آن نشست.
ویژه
مرکز پژوهش‌‌های مجلس با انتقاد از رفتار ارزی دولت‌ها و بانک مرکزی در سال‌های گذشته، نسبت به تبعات ادامه سیاست سرکوب نرخ ارز، هشدار داده و تأکید کرده است؛ در چنین شرایطی کنترل نوسان نرخ ارز، بیش از آنکه باعث حفظ ارزش پولی ملی و مهار تورم شود، به راهبرد انتظارات تورمی تبدیل شده.

سفره کارگران در محاصره تورم

هزینه معیشت کارگری به مرز 11میلیون تومان رسید
گزارش
محاسبات آماری همشهری نشان می‌دهد حداقل دستمزد کارگران فقط 37درصد هزینه معیشت واقعی یک خانوار کارگری را پوشش می‌دهد یک خانوار 3.3نفره کارگری برای گذران زندگی شرافتمندانه، باید در هر ‌ماه 10میلیون‌و952هزار تومان هزینه کند درحالی‌که دستمزد پایه این خانوار با احتساب مزایای کارگری 4.2میلیون تومان است، این مبلغ فقط 37درصد هزینه معیشت را پوشش می‌دهد.

کاهش تورم در راه است

2نهاد بین‌المللی برآورد کردند نرخ تورم درسال آینده میلادی در ایران کاهش می‌یابد. برآوردهای بانک جهانی حاکی از آن است که نرخ تورم به میزان ناچیزی کاهش خواهد یافت، اما محاسبات صندوق بین‌المللی پول حاکی از کاهش محسوس نرخ تورم در ایران است.
بار نرسید، گوجه گران شد
بار نرسید، گوجه گران شد
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران در گفت‌وگو با همشهری تعطیلات را دلیل کمیاب‌شدن و افزایش 4برابری قیمت گوجه اعلام کرد
قیمت گوجه فرنگی در هفته دوم مهرماه رو به افزایش گذاشت و هرکیلوگرم از این صیفی پرمصرف که تا یک‌ماه پیش5تا 6هزار تومان قیمت داشت یکباره به 10تا 12هزار تومان رسید، اما قیمت در این نقطه متوقف نشد و در کمتر از دو هفته گوجه فرنگی تا نزدیک 20هزار تومان هم بالا رفت.