05
پنج شنبه 23 مرداد 1399
شماره 8012
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

کرونا می‌رود و سیب دختران را صدا می‌کند

یادداشت اول
این متن تقدیم می‌شود به روح پاک دو دختر ١٤ و ١٥ساله بابلی که در روزگار کرونا قربانی شیشه شدند و دختران بسان آنان ​​​​​​​لیلی و مجنون هم می‌دانند شبنم قطره است، اما برای خانم و آقای مور که آفتاب‌ نزده به دیدار روز می‌روند سیل است و ممکن است که خانم مور را از آقای مورچه جدا کند و دیگر هیچ‌گاه همدیگر را نبینند.
ویژه
این درست است که روزهایی پر از دغدغه و استرس را پشت‌سر می‌گذاریم؛ روزهای مبارزه با یک ویروس مرموز و ناشناخته که همه انرژی‌مان را گرفته است.
همه ما با بازی شطرنج آشنا هستیم.
این روزها، یک مناسبت تلخ در تقویم‌های تاریخ وجود دارد که برای هر ایرانی، به‌شدت دردناک است؛ جدایی بحرین از سرزمین مادری. شاید برای کسانی که نمی‌دانند و دنبال قضیه را نگرفته‌اند، درگیری‌های ارضی امروز ایران و امارات‌متحده‌عربی و حتی در گذشته با عراق و...، چندان چیز مهمی نباشد.
الناز عباسیان
در روزگاری که دلار و سکه حرف اول بازار را می‌زنند و سوداگران در رقابت مال‌اندوزی‌ها و منفعت‌طلبی‌هایشان از هم پیشی می‌گیرند کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که دغدغه‌های فرهنگی و هنری‌‌ او را به وادی‌ای بکشاند که برای اعتلا و مانایی فرهنگ و تمدن این مرز و بوم با هزینه‌های شخصی دست به گردآوری یک موزه خاص بزند.
برای دوستداران حیات‌وحش هیچ تفریحی بهتر از تماشای گونه‌های مختلف جانوری نیست و موزه حیات‌وحش دارآباد در شمالی‌ترین منطقه تهران که جایی برای دیدن انواع گونه‌های جانوری است این امکان را فراهم کرده.
سال‌های خیلی دور، زمانی که هنوز پارچ و لیوان به شکل امروزی‌اش مرسوم نبود، ایرانی‌ها برای خودشان ظرف‌های مخروطی‌شکلی می‌ساختند که از آن برای آشامیدن استفاده می‌کردند.

نمی‌توانم بدون موتورسیکلت زندگی کنم

زندگی متفاوت و جذابی دارد. عاشق سفر است و بیش از نیمی از عمرش را برای گشتن ایران و حتی جهان صرف کرده و معتقد است سفر جلوه جدیدی از زندگی را به او نشان می‌دهد.
بفرمایید کارگاه مجازی رایگان

بفرمایید کارگاه مجازی رایگان

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که کرونا سبک زندگی ما را کاملا تغییر داده است. حالا خیلی از کارها را غیرحضوری انجام می‌دهیم؛ خرید آنلاین می‌کنیم، از خدمات الکترونیک بانک‌ها بهره می‌بریم، جلسات‌مان را غیرحضوری و در بسترهای مجازی برپا می‌کنیم و... .
رکوردم را در گینس ثبت می‌کنم
رکوردم را در گینس ثبت می‌کنم
اینکه می‌گویند حفظ عنوان قهرمانی از کسب آن دشوارتر است، شعار و کلیشه نیست و ورزشکار‌جماعت خوب می‌داند که 16قهرمانی متوالی در مسابقات کشوری چه رکورد شگفت‌انگیزی است.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
پیشنهادهای ویژه هفته