5
پنج شنبه 25 اردیبهشت 1399
شماره 7942
روز هفتم
23023100
3000367
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بیان هنری گمشدهء ترویج قرآن است

این خود خداست که در کتابش، فرموده که دل‌ها جز به یاد او آرام نمی‌گیرد.
ویژه
سال‌هاست که ‌ماه رمضان با سریال‌های خاص و مناسبتی‌اش برای ما ایرانی‌ها معنای دیگری پیدا کرده است؛ سریال‌هایی که با زبان هنرهای تصویری و ادبیات متفاوت خود، نگاه مخاطب را در میان دغدغه‌های روزانه‌اش به معنویت و ارتباط بیشتر با خدا سوق می‌دهند.
«برای هر چیزی بهاری است و بهار قرآن ‌ماه رمضان است.»
یک‌بار که بلیت به‌دست نشسته باشی روی صندلی‌ها، چراغ‌ها خاموش شده باشد و تو غرق شده باشی در جادوی تکرارنشدنی سینما، دیگر دل‌‌کندن از این هنر جذاب برایت سخت خواهد بود.
گفت‌وگو با مجید اخشابی، خواننده‌ای که رکورددار ساخت اثر برای‌ماه مبارک رمضان است

اجازه نمی‌دادند تیتراژ گمگشته پخش شود

حتما همه ما آن روزها را به یاد داریم که سر سفره افطار همراه با خواننده تیتراژ سریال «گمگشته» زمزمه می‌کردیم: «میگن فرشته روزشو با گریه افطار می‌کنه/ فرشته می‌دونه که نور، ظلمتو بیدار می‌کنه»؛ ترانه‌ای که با صدای گرم و پرانرژی مجید اخشابی خوانده می‌شد و به‌نوعی نخستین تیتراژ مجموعه‌های تلویزیونی به‌حساب می‌آمد؛ قطعه‌ای که تا نخستین روز‌ماه مبارک رمضان هم اجازه پخش نداشت و بعد از انتشار، تحولی بزرگ در زندگی هنری خواننده‌اش و برنامه‌های تلویزیونی ایجاد کرد؛ تیتراژ گمگشته‌ در گام اول باعث معرفی مجید اخشابی به مخاطبان موسیقی شد و در ادامه اهمیت موسیقی خوب در بهتر دیده‌شدن آثار نمایشی را به فیلمسازان و مسئولان وقت صدا و سیما گوشزد کرد.
زولبیا و بامیه‌های هشتادساله

زولبیا و بامیه‌های هشتادساله

در نودوشش‌سالگی، پوست و استخوان شده و رمق چندانی ندارد اما وقتی از نوه‌هایش می‌شنود که آمده‌اند درباره تاریخ زولبیا و بامیه‌پزی در تهران صحبت کنند، فاصله کوتاه خانه تا مغازه را در کمترین زمان ممکن طی می‌کند و روی همان صندلی معروفی که سال‌هاست جلوی درِ مغازه جاخوش کرده، می‌نشیند.
پیراهن غمگین مردی که نازک‌تر از مداد است
پیراهن غمگین مردی که نازک‌تر از مداد است
ساعت به وقت آغاز آزادی بود. صبح بود، اردیبهشت بود، شنبه بود؛ روزی که پس از مدت‌ها بی‌محلی به نخستین روز هفته، حالا چنان جویای حال او شده بودیم که کوچه از هجوم یکباره مردمان ترس‌خورده از کرونا، سراسیمه خود را به خیابان رساند و خیابان از شوق حضور انبوه آدم‌ها و ماشین‌ها راه‌رفتن یادش رفت؛ پس ترافیک سنگین و چراغ راهنمایی قرمزپوش شد.
​​​​​​​محمدرضا زائری برای اهالی رسانه چهره‌ای شناخته‌شده با کارنامه‌ای پرفراز‌و‌نشیب و قابل‌اعتناست.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
یکی از مناجات‌های پرنکته و عمیقی که وارد شده، معروف به مناجات حضرت امیر علیه‌السلام است که آن را به ایشان منتسب می‌دانند. این مناجات جزو اعمال زیارت مسجد کوفه هم محسوب می‌شود.
​​​​​​​هر سال طوری برنامه‌ریزی می‌کردید که این شب‌ها را در حرم امام‌رضاع، حرم حضرت‌معصومهس، مسجد جمکران یا بقاع متبرکه به صبح برسانید؟