04
چهار شنبه 8 آذر 1402
شماره 8956
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

پرش از خودروی بنزینی

چهره روز
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر مزایای استفاده از خودروهای برقی گفت: تولید خودروهای برقی با حمایت‌های رئیس‌جمهوری روی روال افتاده و خیال‌مان از این بابت راحت شده است.
ویژه
در مراسم ارائه دستاوردهای طرح ملی هوشمندسازی یارانه آرد و نان که 2 روز پیش با حضور احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد برگزار شد، سامانه «نظر» برای به‌اشتراک‌گذاری تجربه مردم در خرید نان رونمایی شد.
آمارهای رسمی از تغییر تحولات منطقه‌ای بازار مسکن پایتخت حکایت دارد؛ به‌گونه‌ای که شکاف تغییرات قیمت در میان مناطق اعیان‌نشین تهران، به بیش از 15درصد رسیده و در آن‌سوی ماجرا، تورم اجاره شهری کشور بیشتر از میانگین شهر تهران رشد کرده است.
قیمت گوشت قرمز بعد از 2‌ماه روند کاهشی، دوباره رو به افزایش گذاشته است. این در حالی است که قیمت گوشت قرمز از اواخر شهریور با شتاب گرفتن رویه واردات گوشت گرم، کمابیش ثابت بود و تا حدودی کاهش قیمت را نیز در مهرماه شاهد بودیم که این واردات براساس اعلام وزارت جهادکشاورزی همچنان ادامه دارد و قرار است تا پایان سال نیز تداوم داشته باشد.

افزایش سقف معافیت‌های مالیاتی

سقف معافیت مالیاتی‌کارگران و کارمندان 20درصد و اصناف 110درصد افزایش می‌یابد
گزارش
مقامات سازمان امور مالیاتی و برنامه و بودجه در اظهارنظرهای جداگانه از افزایش سقف معافیت مالیاتی در سال آینده خبر دادند، آن هم در شرایطی که در متن اولیه لایحه بودجه سقف معافیت مالیاتی حقوق‌بگیران و دستمزدبگیران در سال 1403ماهانه 10و سالانه 120میلیون تومان دیده شده بود.

اصلاح قانون توزیع عادلانه آب در دست بررسی است

حسین زمانی، مدیرکل حقوقی شرکت مدیریت منابع آب ایران: لایحه حفاظت از رودخانه‌ها و کنترل سیلاب در کمیسیون کشاورزی مجلس در حال بررسی است که با تصویب آن بسیاری از مشکلات حوزه آب برطرف خواهد شد.
ایجاد 90هزار شغل خانگی در سال‌جاری
محمود کریمی‌بیرانوند، معاون توسعه کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ایجاد 90هزار فرصت شغلی در طرح مشاغل خانگی در سال‌جاری خبر داد و گفت: امسال هدف‌گذاری شده است‌که 150هزار فرصت شغلی دیگر هم از طریق مشاغل خانگی ایجاد شود که پیش‌بینی می‌شود تا آخر سال به این هدف برسیم.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری، قانون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را به دولت ارسال کرد.