07
چهار شنبه 8 آذر 1402
شماره 8956
بیست و چهار
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

‌حضور فیلم‌اولی‌ها در کنار باتجربه‌ها معنا دارد

چرا جشنواره فیلم فجر به کارگردانان قدیمی نیاز دارد؟
یادداشت
جشنواره‌های معتبر سینمایی صرفا محل نمایش و تماشای فیلم نیستند. حتی برخلاف اینجا که میزان موفقیت جشنواره فیلم فجر با طول صف‌های مردم در جلوی سینماهای نشان‌دهنده فیلم‌های جشنواره اندازه‌گیری می‌شود، جشنواره‌های بین‌المللی سینمایی رده اول صرفا محل گردهمایی تماشاگران یا کارگردانان و بازیگران و سایر عوامل سینما نیستند.
ویژه
پیکر زنده‌یاد «پروانه معصومی» با حضور اهالی هنر، سینما، فرهنگ و رسانه استان گیلان زیر بارش باران در رشت تشییع شد.
‌محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی در بازدید از مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی:‌‌دولت و سازمان سینمایی به‌دنبال افزایش تصدی‌گری در تولید نیستند، اما نیاز بود تا در تولید مضامین استراتژیک و ملی ورود کنیم که دستاوردهای خوبی محقق شده است‌./ ایرنا‌
گزارش2
ظهر دیروز سه‌شنبه، هفتم آذرماه مراسم خاکسپاری پیکر زنده‌نام بیتا فرهی پس از تشییع در خانه سینما شماره۲ در قطعه ۷۹ بهشت زهرا س تهران برگزار و این بازیگر سینما در جوار مزار مادرش به خاک سپرده شد.

دورهمی‌ستاره‌ها در ماراتن ‌فجر

در میان ثبت‌نام‌کنندگان جشنواره42، نام فیلمسازانی چون‌جواد عزتی، سروش صحت، بهروز افخمی و محمد کارت دیده می‌شود
گزارش1
بعد از فرصت یک‌ماهه برای ثبت‌نام آثار سینمایی جهت حضور در جشنواره فیلم فجر، تهیه‌کنندگان 106اثر درخواست‌شان را برای حضور در بخش سودای سیمرغ مسابقه سینمای ایران ثبت کردند که در میان این اسامی،‌چهره هایی از چون مهران مدیری، محمد کارت، سروش صحت، بهروز افخمی، جواد عزتی، بهرام افشاری و فیلمسازان جوانی چون امیرعباس ربیعی،
انیمیشن‌های ایرانی در راه هند

انیمیشن‌های ایرانی در راه هند

انیمیش0ن‌های «آنیتا، گمشده در اخبار» و «آسمان دوست‌داشتنی» در جشنواره انیمیشن هند به نمایش گذاشته می‌شوند.
پژمان بازغی و حمید گودرزی در «غریبه»
پژمان بازغی و حمید گودرزی در «غریبه»
تصویربرداری سریال «غریبه» به کارگردانی سروش محمدزاده این روزها با حضور بازیگرانی چون پژمان بازغی و حمید گودرزی در حال انجام است.
‌‌‌مهدی فرجی، تهیه‌کننده سریال «نون‌خ»: «نون‌خ» بیش از 50درصد پیشرفت در تصویربرداری داشته و توانسته با موضوعات جدید، لوکیشن‌ها و طبیعت بِکر، اتفاقات خوب و متفاوتی را در این فصل رقم بزند.

کارگاه غزه با حضور سینماگر فلسطینی

سینما حقیقت
عاید نباء، کارگردان فلسطینی، در هفدهمین جشنواره «سینماحقیقت» و در پنل «غزه» درباره وقایع اخیر و تجربه‌های مستندسازی‌اش صحبت می‌کند.

وداع تلخ با «پروانه» گل‎های داوودی

پیکر زنده‌یاد «پروانه معصومی» با حضور اهالی هنر، سینما، فرهنگ و رسانه استان گیلان زیر بارش باران در رشت تشییع شد.