• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 21 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191537
+
-

چهره روز

عدد خبر/ 13

بنفشه زهرایی، دبیر کارگروه سازگاری با کم‌آبی با بیان اینکه ایران رتبه13 را بین کشورهای جهان از منظر تنش آبی دارد، گفت: کشور در سال‌های اخیر به‌دلیل تغییرات اقلیمی ۲0 میلیارد مترمکعب از آب‌های تجدیدپذیر خود را از دست داده است. او میزان سرانه آب تجدیدپذیر را یک هزار و ۳۰۰ مترمکعب دانست و ادامه داد: ایران از این نظر در یک‌سوم آخر جدول جهانی قرار گرفته است.

330
براساس گزارش مرکز پژوهش‌ها در بازار ملک از سال 1379تا 1399شاخص قیمت مصرف‌کننده، 28برابر شده اما در همین بازه، شاخص هر مترمربع زیربنای مسکونی در تهران 330برابر شده و نشان‌دهنده اختلاف بالاتر از تورم بوده است و نشان می‌دهد که سوداگری در این بخش، بیش از تورم رشد کرده است.

14
تجارت غیرنفتی بین ایران و اعضای گروه بریکس ۱۴ درصد در سال مالی ۲۳_۲۰۲۲ افزایش یافته و به بیش از 38میلیارد دلار رسیده است. برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی تشکیل‌دهنده گروه بریکس هستند و نکته جالب اینکه از کل حجم تجارت ایران با این کشورها، بیش از 30میلیارد دلار آن با چین بوده است.

20
کامبیز ناظریان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: بررسی‌های انجام شده نشان‌دهنده آن است که دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی بزرگ در شهر تهران در صورت همکاری در اجرای طرح‌های مدیریت‌ بار می‌توانند بیش از 20مگاوات در کاهش پیک شبکه برق این کلانشهر در ساعات اوج مصرف مؤثر باشند.

19
حمید کاشانی، رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغداران گفت: تخم مرغ گران نشده، بلکه قیمت آن واقعی شده است تا تولید تداوم و استمرار داشته باشد. او با بیان اینکه افزایش قیمت تخم مرغ بسیار ناچیز است، گفت: نسبت به حقوق‌ها، دستمزدها و مواداولیه‌ای که سال گذشته با افزایش قیمت همراه شد، در تخم‌مرغ‌ تنها ۱۹ درصد افزایش قیمت داشتیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید