04
سه شنبه 12 بهمن 1400
شماره 8428
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
صنعت غذا یکی از پولساز‌ترین صنایع دنیاست و حجم تجارت جهانی محصولات غذایی و کشاورزی از 850میلیارد دلار در سال2001 به بیش از 3هزار میلیارد دلار در سال2020 رسیده است؛ یعنی 3.5برابر. حالا فکر می‌کنید سهم ایران از این بازار چقدر است و چه میزان از بازار صنعت غذایی همسایگان به ما اختصاص دارد؟
چهره روز
نایب‌رئیس کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد نارضایتی مردم از کیفیت خودروها، بر لزوم ورود دستگاه‌های متولی در ماجرای کیفیت خودرو تأکید کرده و از مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز خواسته است در بررسی طرح مجلس برای خروج دولت از صنعت خودرو، نظر رهبری را اعمال کند.
همشهری بررسی می‌کند

شوک کمیسیون تلفیق به صنعت گاز

در صورت تصویب نهایی و ابلاغ متن مدنظر کمیسیون تلفیق در مجلس خطر قطع گاز در زمستان سال آینده افزایش خواهد یافت
انرژی
امسال که به خیر گذشت. دست‌کم تدبیر وزارت نفت باعث شد تا در روزهای سرد زمستان سال‌جاری گاز بخش خانگی قطع نشود. تدبیر دیگر افزایش تعرفه گاز بخش خانگی است.

نقشه فقر مطلق در ایران

آمارهای رسمی از گرفتاری 22.8درصد از خانوارهای کشور در فقر مطلق حکایت دارد؛ اما توزیع جغرافیایی این شاخص در پهنه سرزمینی به‌گونه‌ای است که تفاوت میان استان‌های دارای بیشترین و کمترین میزان فقر مطلق، از اختلال 4.6برابر نسبت خانوارهای گرفتار حکایت دارد.
نهضت ملی مسکن/ 3.8 میلیون نفر
بر اساس آخرین آمارها ۳.۸ میلیون نفر در طرح‌های اقدام ملی و نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که با اضافه‌شدن آمار ثبت‌نام افراد مجرد، امکان رسیدن تعداد متقاضیان به بیش از ۴ میلیون واحد وجود دارد.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
خبر: حمید حاج اسماعیلی، فعال حوزه کار می‌گوید: دستمزد منطقه‌ای یا صنفی در کشورهای توسعه یافته تعیین  می‌شود که با مشکل پرداخت حداقل دستمزد روبه‌رو نیستند.