05
سه شنبه 12 بهمن 1400
شماره 8428
اجتماعی
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
به‌نظر می‌رسد با توجه به چالش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی که روزبه‌روز بیشتر گریبان جامعه را می‌گیرد تعداد کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست رو به افزایش باشد و آمار متقاضیان فرزندخواندگی رو به کاهش برود.
رئیس سازمان وظیفه عمومی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اعلام حداکثر معافیت‌های تحصیلی، گفت: همه دانشجویان مشمول از تاریخ فراغت از تحصیل یک سال فرصت دارند تا نسبت به تعیین وضعیت خدمتی خود اقدام کنند.
برابر اصل یکصد‌و‌هفتاد‌و‌سه قانون اساسی، دیوان عدالت اداری وظیفه رسیدگی به شکایات و تظلمات و اعتراضات مردم نسبت به مامورین، واحد‌ها، آیین‌نامه‌های دولتی و احقاق حقوق آنان را دارد.
علت مرگ‌ها در کشور، بیماری‌های غیرواگیر است. نخستین عامل مرگ بیماری‌های قلبی با 43درصد و دومین عامل مرگ‌، سرطان‌ها با 16درصد است.

رونمایی از چهره واقعی اومیکرون

گزارشی از تصورات اشتباه درباره شیوع سویه جدید کرونا، نشانه‌های بالینی و شدت گرفتن بیماری
سلامت
اومیکرون با نشانه‌های سرماخوردگی ساده، شایع شد. پزشکان و متخصصان ویروس‌شناس در ابتدا آن را درگروه یک بیماری ویروسی معمولی قرار دادند که به راحتی کنترل می‌شود و شدت‌ آن کم است. اما 70روز از شیوع این ویروس، چهره واقعی اومیکرون در حال رونمایی است، تا جایی که همین سویه ساده و کم‌خطر، هر روز رکورد جدیدی در فوت و ابتلا ثبت می‌کند.

استقرار تیم واکسیناسیون در برج میلاد

سرپرست مرکز روابط‌ عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت با آغاز چهلمین جشنواره فیلم فجر، از استقرار تیم واکسیناسیون در برج میلاد خبر داد.
نقل‌قول‌/ حمیدرضا اینانلو ، مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو
هرگونه توزیع رایگان یا یارانه‌ای اقلام مرتبط با پیشگیری از بارداری، کار گذاشتن اقلام پیشگیری و تشویق به استفاده از آنها در شبکه بهداشتی و درمانی وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی ممنوع است وارائه آنها  باید با تجویز پزشک باشد.