4
شنبه 23 تیر 1397
شماره 7429
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
وزیر دارایی فرانسه گفت: ایالات‌ متحده درخواست‌ فرانسه را برای این اعطای معافیت به شرکت‌هایش در حوزه تحریم‌های ایران رد کرده است.
صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش خود وضع اشتغال جوانان و زنان را در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا مورد توجه قرار داده و مدعی شده ایران از کمترین آمار مشارکت زنان در اقتصاد در بین کشورهای منطقه برخوردار است و زنان ایرانی کمترین میزان مشارکت را در بازار کار دارند.
کیوان کاشفی، نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران ضمن ارائه پیشنهاد فعال‌سازی‌ دوباره صندوق حساب ارزی گفته است: ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلار سرگردان زیر بالش ایرانی‌ها پس‌انداز شده است.

2 تصویر از اقتصاد ایران

افزایش تولید و صادرات نفت ایران، بهبود شاخص رشد اقتصادی و مهار نرخ تورم در دولت نخست حسن روحانی یک دستاورد بزرگ دوران برجام به شمار می‌آید.
سودای وزیر بیکاران

سودای وزیر بیکاران

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تازه‌ترین اظهارنظرش خود را وزیر بیکاران دانست و گفت: وزیر این افراد هستم تا این قشر به شغل دست یابند.
پشت پرده اعمال فشار غیرمجاز‌ها به روایت سیف
پشت پرده اعمال فشار غیرمجاز‌ها به روایت سیف
رئیس کل بانک مرکزی: کسانی که منافعشان به خطر افتاده طرفدار تغییر اینجانب هستند
در طول ماه‌های اخیر که نوسان نرخ ارز شتاب گرفته یکی از رایج‌ترین شایعات و اخبار منتشر شده در فضای مجازی گمانه‌زنی درباره کناره‌گیری یا برکناری رئیس‌کل بانک مرکزی است.
نکته
صحبت‌های حوزه ارزی بیشتر معطوف به خریداران ارز است. به‌عبارتی جهت‌گیری خبرها اینگونه است که افراد، شرکت‌ها یا سازمان‌هایی ریال خود را به دلار تبدیل می‌کنند.