• شنبه 23 تیر 1397
  • السَّبْت 1 ذی القعده 1439
  • 2018 Jul 14

چرخ روان ترافیک با ساعت‌شناور

چگونه یک تصمیم توانست عبور و مرور را سامان بخشد
طرح شناور الگویی جهانی و شناخته‌شده برای کنترل ترافیک، آلودگی هوا و نارسایی‌های احتمالی شبکه حمل‌ونقل است؛ همان مشکلات شهری که تهران با آن دست و پنجه نرم می‌کند و می‌توان آن را به آسانی حل کرد.
نوجوانان دهه 80 در گفت‌وگو با همشهری از‌خواسته‌ها و دیدگاه‌هایشان نسبت به آینده می‌گویند

نسل خارج از متن

حرف را در دهانشان مزه‌مزه نمی‌کنند. گاهی خیلی تند در مقابل یک پرسش گارد می‌گیرند و رک، پاسخی تحویل می‌دهند.

نخبه‌آرام

یک سال بعد از درگذشت مریم میرزاخانی، چهره‌های شناخته شده ایرانی از میراثی می‌گویند که بانوی ریاضیات برای ما به یادگار گذاشته است
مریم میرزاخانی یک سال پیش در همین روز جهان را تنها گذاشت. بانوی ریاضیدان از همان دوران دبیرستان، خودآگاه یا ناخودآگاه در هر کاری که می‌کرد، پیشقراول و الگوی دیگران بود.

ما و آقای امیرانتظام

هنگامی که آقای امیرانتظام به جاسوسی متهم شد نوجوان و جوان بودیم. خیرخواهانه ضد‌امپریالیسم بودیم. از پیچیدگی‌های سیاست چیزی نمی‌دانستیم به شعارهای ضد‌آمریکایی دل سپرده بودیم و آن را نه بخشی، بلکه تمام حقیقت می‌دانستیم.

نصب نمایشگر میزان پارازیت در شهرها

وزیر ارتباطات در سفر به استان فارس از نصب نمایشگرهایی در برخی شهرها خبر داده که می‌تواند وضعیت فرکانسیپارازیت‌ها را به مردم نشان دهد.

مهمان ناخوانده اروپا

دونالد ترامپ که از هفته قبل قدم به خاک اروپا گذاشته، بار دیگر تنش و نگرانی را مهمان محافل سیاسی و امنیتی قاره سبز کرده است؛ وضعیتی که البته با اعتراض‌های مردمی در انگلیس نیز همراه بود.

2 تصویر از اقتصاد ایران

افزایش تولید و صادرات نفت ایران، بهبود شاخص رشد اقتصادی و مهار نرخ تورم در دولت نخست حسن روحانی یک دستاورد بزرگ دوران برجام به شمار می‌آید.

تهران، شهری متناقض برای دختران