04-05
شنبه 28 مرداد 1402
شماره 8860
شهرنگار
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

ترک فعل و تحمیل ضرر و زیان‌های هنگفت به شهر

یادداشت
وقتی ‌پروژه‌ای برای شهر مؤثر تشخیص داده می‌شود و در شورای شهر برای آن ردیف بودجه درنظر گرفته می‌شود، اما پروژه مذکور در زمان خودش اجرا و تکمیل نمی‌شود، با توجه به بالا‌بودن سرعت افزایش تورم و صعودی‌بودن قیمت مصالح و خدمات، طبیعتا با تأخیر و تعلل پیش‌آمده به شهر ضرر و زیان مادی و معنوی می‌زند.
ویژه
اعضای شورای شهر تهران طی روزهای گذشته بازدیدها و نشست‌های مردمی‌ای در مناطق مختلف تهران داشتند
زنگ هشدار سالمندی مدت‌هاست در شهرهای بزرگ ازجمله تهران به‌صدا درآمده‌است.
مهم ترین اقدامات مدیریت شهری،در مناطق رخ می‌دهد.
عکس روز
به مناسب روز خبرنگار، رالی گردشگری-خانوادگی ویژه خبرنگاران، با مشارکت مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، صبح روز جمعه ۲۷ مردادماه برگزار شد.

تصمیم بزرگ رئیس‌جمهور

گزارش همشهری از خیز دولت برای تحقق مدیریت یکپارچه شهری
گزارش
اواسط مردادماه بود که سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور بر ضرورت کاهش و مدیریت آسیب‌های اجتماعی از طریق اجماع و هم‌افزایی ظرفیت‌ها و توان اجرایی و کاری دستگاه‌ها تأکید کرد. در راستای همین رویکرد 25مرداد طی حکمی علیرضا زاکانی، شهردار تهران را به‌عنوان دستیار ویژه خود در امور آسیب‌های اجتماعی شهر تهران منصوب کرد.
بهره‌برداری از ورودی سوم ایستگاه متروی بریانک؛ ویژه معلولان

بهره‌برداری از ورودی سوم ایستگاه متروی بریانک؛ ویژه معلولان

ایستگاه بریانک در خط 7متروی تهران و در محدوده محله‌ای به همین نام واقع شده است. این ایستگاه در مرز مناطق 10 و 11 قرار داشته و امکان دسترسی مسافران به بزرگراه شهید نواب صفوی، خیابان بریانک و محلات پیرامونی پل قزوین را فراهم می‌سازد.
سرنوشت معتادان متجاهر تغییر می‌کند
یکی از مشکلاتی که شهر تهران سال‌هاست با آن درگیر شده و چالش‌های متعددی را برای مدیریت شهری ایجاد کرده وجود معضلات اجتماعی در شهر است.
علیرضا زاکانی، شهردار تهران: طرح انتقال و ساماندهی بازار تهران در مرحله بررسی و کارشناسی قرار دارد. محدوده اقتصادی تهران در طرح جامع مناطق 16 و 12 هدف‌گذاری شده که باید بتوانیم آن را احیا کنیم.

7 هزار «فایرهیدرانت»‌ آتش‌نشانی لازم است

قدرت‌الله محمدی، مدیرعامل سازمان ‌آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ‌تهران: شهر تهران ۱۱هزار فایرهیدرانت دارد و به ۷هزار عدد دیگر نیازمند است که در مواقع آتش‌سوزی شیلنگ اطفای حریق به‌منظور شارژ آب به آن وصل شود.

ساخت 20 جایگاه‌ سوخت کوچک

روند ساخت جایگاه‌های سوخت کوچک‌مقیاس سرعت گرفته است.
PDF شهرنگار
کوتاه شهرنگار
شهرداری پس از اعلام مشکل نشست رفیوژ میانی بزرگراه آزادگان، برای رفع این مشکل پیمانکار گرفته است.
هشتگ