08
شنبه 28 مرداد 1402
شماره 8860
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
زمان زیادی تا سالروز اربعین حسینی باقی نمانده و خیلی‌ها خود را آماده سفر به کربلا کرده‌اند.
برای ما که ساکن تهرانیم و همیشه نگران آلوده شدن آسمان پایتخت هستیم، قابل‌قبول بودن هوای تهران طی چند روز خبر خوبی محسوب می‌شود.
ساعت 4:30 عصر جمعه بود و کم‌کم غبار مرموزی روی خانه و وسایلش سایه می‌انداخت. غباری که دیده نمی‌شود اما هرچه به غروب نزدیک‌تر می‌شوی، غلیظ‌تر می‌شود.
دریچه
همه‌چیز بستگی به زاویه نگاه ما دارد؛ مانند «مجدی تتار» شناگر اهل غزه که در 9سالگی، یک پای خود را از دست داد و حالا الهام‌بخش کودکانی شده که در مدرسه شناگری او، آموزش می‌بینند.
امروز درست ٧٠سال از کودتای سیاه ٢٨مرداد گذشت

تلخ و تباه و تیره و تاریک

امروز شد درست ٧٠سال. امروز ٧٠سال از آن نطق غم‌انگیز و محنت‌بار مهدی میراشرافی در ایستگاه رادیو گذشت که کمی مانده به ساعت 2بعدازظهر آن‌روز، «مردم» را مورد خطاب و «خبر بشارت‌آمیزی» را نوید داد: «مردم شهرستان‌های ایران! بیدار و هوشیار باشید! مصدق خائن فرار کرده ‌است.
پایان خوب یک نهضت

پایان خوب یک نهضت

از همان سال1357 که سازمان نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینیره راه‌اندازی شد، سال‌به‌سال آمار باسوادی بالاتر رفت و از تعداد بی‌سوادان کم شد.
دنیا به روایت عکس
دنیا به روایت عکس
تا همین صد و چند سال پیش، تاریخ تصویری بشر به‌شدت لاغر و کم مایه بود. هزاران هزار سال از تاریخ گذشته بود و به جز اندکی مردم علاقه‌مند و نقاشان حرفه‌ای، تصاویر چندانی از زندگی بشر ثبت نشده بود.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
بابا لنگ‌دراز عزیزم می‌خواهم به‌خودم تلقین کنم که زندگی فقط یک بازی است و من باید تا آنجا که می‌توانم ماهرانه و درست آن را بازی کنم... .
رسول رحمانی امروز مرد. اینکه اینجا ایستاده می‌خواد با نوبر کردانی، دختر غربتی پاپتی بی‌کس و کار بمونه تا بمیره.