06-07
شنبه 28 مرداد 1402
شماره 8860
اقتصاد 1
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سوخت دوم صنعت

چهره روز
رضا محتشمی‌پور، معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌گوید: در تلاشیم با پیگیری‌های صورت‌گرفته و با همکاری وزارت نفت بازار دوم سوخت را برای صنایع و معادن ایجاد کنیم.
ویژه
خبر: شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا به هیأت‌تصفیه امور ورشکستگی اجازه داد با مسئولیت استاندار تهران نسبت به تعیین تکلیف کارخانه لاستیک البرز -کیان‌تایر- اقدام کند.
مدیر سامانه فروش یکپارچه خودرو گفت: شهریور‌ماه ثبت نام مرحله سوم در سامانه یکپارچه فروش خودرو آغاز خواهد شد.
بانک مرکزی با رد شایعه انحلال یکی از بانک‌های خصوصی اعلام کرد: واگذاری حق رأی مازاد سهامداران برخی بانک‌ها به وزارت اقتصاد و دارایی به‌معنای ورود به امر انحلال این دست از بانک‌ها نیست.

ظرفیت چه زود تکمیل شد

8 ایرلاین و 3سایت اینترنتی،‌ فروش بلیت هواپیما برای ایام اربعین را آغاز کردند، ولی خیلی زود تمام شد
گزارش
امروز و فردا، فروش بلیت‌های هواپیما و قطار برای سفرهای اربعین آغاز می‌شود و زائرانی که برای سوگواری اباعبدالله‌الحسین، قصد عزیمت به عراق را دارند، می‌توانند برای تهیه بلیت موردنیاز خود اقدام کنند.

سایه تردید در بازارسهام

همشهری دلایل رکود در بازار سهام را بررسی کرد
آمار‌ها نشان می‌دهد ارزش کل معاملات بازار سهام درآخرین روز معاملاتی هفته قبل به پایین‌ترین میزان از ابتدای سال تاکنون رسید که نشان‌دهنده یک رکود فراگیر در بازار سهام است.
تأثیر آزادسازی ارزهای بلوکه‌شده بر اقتصاد
بانک مرکزی به منابعی دسترسی یافته که می‌تواند در کنترل بازار ارز و مهار تورم نقش مهمی ایفا کند
درنتیجه دیپلماسی دولت سیزدهم، ارزهای بلوکه‌شده ایران در کره‌جنوبی آزاد شد و مسیر بهره‌مندی از مطالبات و دارایی‌های ایران در بانک‌های عراقی نیز هموارتر شده است؛ اما آزادسازی این منابع ارزی چه تأثیری بر اقتصاد کشور دارد و آیا می‌تواند ثبات را به اقتصاد ایران بازگرداند؟
بازار
بازار مرغ به ثبات نسبی رسیده و آشفتگی‌های چندماه اخیر این بازار با افزایش 30درصدی تولید تا حد زیادی کنترل شده است.

افزایش ۱۳ درصدی مصرف بنزین

جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی: مصرف بنزین در سال‌جاری 13درصد افزایش یافته است با این حال به‌دلیل ظرفیتی که پارسال اضافه شد،

9میلیارد دلار سرمایه مورد نیاز برای توسعه سواحل مکران

حسین دهقان، دبیر شورای توسعه سواحل مکران: برای توسعه مکران به 9میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها و 3سال زمان نیاز داریم.
PDF اقتصاد 1
کوتاه اقتصاد 1
فیروز قاسم‌زاده، سخنگوی صنعت آب گفت: بسیاری از استان‌ها به‌شدت کاهش بارندگی داشته‌اند که خراسان رضوی با ۴۶ درصد کاهش بارندگی نسبت به سال نرمال در صدر قرار دارد.
محمدرضا موثقی‌نیا، رئیس هیأت‌عامل ایمیدرو گفت: خط ۳ انتقال آب خلیج‌فارس در فاز نخست، آب را از سیرجان به اصفهان انتقال می‌دهد.