15
پنج شنبه 28 تیر 1397
شماره 7434
جهان
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
در سایه جنگ تجاری کم‌سابقه‌ای که بعد از روی کار آمدن دونالد ترامپ در جهان به راه افتاده، صدای پای مهمانی جدید در خاورمیانه به گوش می‌رسد؛ مهمانی که اگرچه تا پیش از این حضور اقتصادی قابل توجهی در منطقه داشت، اما به‌نظر می‌رسد اکنون زمان را برای ورود سیاسی مستقیم به خاورمیانه مناسب دیده است.
تعرفه اینترنت از پایان تابستان به‌صورت آزاد رقابتی محاسبه می‌شود. این وعده‌ای است که حسین فلاح‌جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات برزبان آورده و هدف از اجرای آن را رقابتی کردن فضا می‌داند.
آمریکا
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، در عقب‌نشینی‌ای آشکار از مواضعش درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری کشورش، اعلام کرد که در استفاده از واژه‌ها اشتباه کرده و جمله‌اش را بد ادا کرده است.

محور تجارت علیه آمریکا

اتحادیه اروپا، ژاپن و چین در تقابل با جنگ تجاری آمریکا، برای تقویت تجارت آزاد در جهان گام برمی‌دارند
گزارش
در شرایطی که دونالد ترامپ آمریکا را از توافقنامه‌های تجاری بین‌المللی یکی پس از دیگری خارج کرده و شرکای تجاری این کشور را به یک جنگ تجاری بی‌سابقه کشانده، اتحادیه اروپا، ژاپن و چین درصدد تقویت تجارت جهانی برآمده‌اند.
تلاش نتانیاهو برای آغاز جنگ غزه

تلاش نتانیاهو برای آغاز جنگ غزه

به گفته شبکه الجزیره، تمامی نشانه‌ها حاکی از آن است که دولت نتانیاهو خود را برای آغاز جنگی جدید علیه غزه آماده کرده است.
توافق برای خروج غیرنظامیان کفریا و الفوعه
توافق برای خروج غیرنظامیان کفریا و الفوعه
براساس توافق برای آزادی کامل ساکنان 2شهرک شیعه‌نشین کفریا و الفوعه در حومه ادلب در شمال غربی سوریه 90اتوبوس برای انتقال شهروندان غیرنظامی وارد این دو شهرک شدند.
PDF جهان
کوتاه جهان
پلیس و شبه‌نظامیان حامی دولت نیکاراگوئه، با حمله به یکی از پایگاه‌های مخالفان دولت، 2نفر را کشتند و کنترل آن را به‌دست گرفتند.
صورتحساب 120میلیون دلاری قطع اینترنت در عراق؛ بانک‌ها و خطوط هواپیمایی در پی تلاش برای قطع ارتباط معترضان، لطمه دیدند