2
پنج شنبه 28 تیر 1397
شماره 7434
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مسیر حقوقی شکایت از آمریکا

یادداشت
دلیل شکایت جدید ایران از ایالات متحده به لاهه نقض تعهدات آمریکا درخصوص قطعنامه2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد، نقض تعهدات تجاری این کشور در قبال ایران و تحریم‌های ظالمانه‌ای است که با دستور رئیس‌جمهور آمریکا قرار است در 2بازه زمانی عملیاتی شود و ایران را به قبل از برجام بازگرداند.
ویژه
حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در دیدار مادر و خواهران شهیدان یاسری با بیان اینکه تربیت چنین فرزندانی برای هر خانواده‌ای سعادت دنیوی و اخروی است، گفت: وجود جوانانی که اشتیاق دارند در راه دین و کشور جان خود را فدا کنند و خانواده‌هایی که با نهایت رغبت حاضرند فرزندان خود را به‌عنوان گرانبهاترین دارایی‌شان در این راه تقدیم کنند، مایه فخر ملت و عزت کشور است.

نبرد حقوقی ایران و آمریکا

همشهری به بهانه شکایت جدید ایران از آمریکا به بررسی 4 دهه دعاوی حقوقی 2 کشور و پرونده‌های مفتوح شکایت‌های ایران در دادگاه لاهه پرداخته است
دعاوی حقوقی ایران و آمریکا قدمت دیرینه‌ای دارد، اما شاید بتوان شروع تخاصمات جدی میان 2 کشور را به حادثه کودتای 28مرداد و سرنگونی دولت قانونی دکتر مصدق به‌دست آمریکایی‌ها دانست.
دادستان کشور: زنجانی قطعاً اعدام می‌شود

دادستان کشور: زنجانی قطعاً اعدام می‌شود

محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور گفت: این دستگاه متناسب با‌ شأن جمهوری اسلامی نیست.
توصیه ظریف به اروپا
توصیه ظریف به اروپا
محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان گفت: اروپا باید در برقراری صلح و امنیت در منطقه و جهان و به علاوه ارتقای گفت‌وگو و همکاری فعال‌تر باشد و به حرف بسنده نکند.
دولت
سازوکارهای تأیید قوانین در ایران با برخی تفاسیر جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام از وظایفش طولانی‌تر هم شده‌اند.

ترامپ 8بار از روحانی وقت خواست

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه هیأت دولت در رابطه با اقدامات دولت برای مقابله با خروج آمریکا از برجام با بیان اینکه وقتی آمریکا می‌خواهد برای مردم ایران تصمیم بگیرد مردم خودشان تصمیم‌گیری خواهند کرد و با این موضوع مقابله می‌کنند، گفت: اینکه می‌گویند ایران به‌دنبال مذاکره با آمریکا می‌رود تا الان که غیر از این بوده و وقتی آقای روحانی به مقر سازمان ملل رفت، این آقای ترامپ بود که 8بار درخواست گفت‌وگو با آقای روحانی را مطرح کرد ولی آقای روحانی این درخواست را قبول نکرد.