22-23
پنج شنبه 14 بهمن 1400
شماره 8430
جشنواره2
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

باز هم جشنواره متوسط‌ها

یادداشت
«علف‌زار» کاظم دانشی از همان سکانس افتتاحیه نا‌امید‌کننده است و دلایل این نومیدی را در 2بخش می‌توان خلاصه کرد: نخست مرگ ناگهانی و دلخراش کودکی در همان ثانیه‌های آغازین فیلم که نشان می‌دهد این فیلم نیز از ویروس منحوس بچه‌کشی طبعا منظور آن مرگی است که در منحنی دراماتیک قصه نگنجد، برای دیدن نمونه‌های مشابه رجوع کنید به «تابستان داغ»، «شکاف»، «ملبورن» و..‌ در امان نمانده است.
ویژه
در تیتراژ آمده که فیلم براساس داستان‌هایی واقعی ساخته شده والبته کارگردان روایت مستقیم حادثه یکی از باغ‌های اطراف خمینی شهر را رد می‌کند.
فیلم سینمایی «شادروان» روایتی طنازانه از موقعیتی تراژیک است که طنز و شوخی‌های آن محدود به کلام و دیالوگ و تکرار موقعیت‌هایی آشنا شده که نه تازگی دارد نه تمایزی به نگاه فیلمساز داده است.
گفت‌و‌گو
فیلم «علف‌زار» به کارگردانی کاظم دانشی و تهیه‌کنندگی بهرام رادان یکی از ۲۲فیلم حاضر در جشنواره چهلم فیلم فجر است.

با جمشید هاشم‌پور عاشق سینمای اکشن شدم

رامین سهراب، کارگردان فیلم اکشن «لایه‌های دروغ»، از تجربه‌اش در ساخت این فیلم می‌گوید
گفت و گو
سینمای اکشن را - در کنار سینمای ترسناک - می‌شود جزو گناهان لذتبخش سینمادوستان دانست. معمولا فیلم‌های اکشن به این متهم می‌شوند که عاری از فکر و روح هستند و صرفا برای معتادان به آدرنالین جذاب‌اند.
زیر سایه یک برج بلند

زیر سایه یک برج بلند

نگاهی به 2فیلم «دسته دختران» و «بی‌مادر»
چند سال پیش منیر قیدی با ساخت فیلم ویلایی‌ها یکی از آثار بحث‌برانگیز جشنواره سی‌وپنجم را در قالب یک درام جنگی که از دیدگاهی زنانه روایت می‌شود پیش روی مخاطبان سینما گذاشت و دقیقا به‌دلیل همین تفاوت نگاه و جسارتی که در نزدیک‌شدن به سوژه و شخصیت‌هایش داشت توانست از منتقدان نمره قبولی بگیرد.
بیدار شو آرزو!
بیدار شو آرزو!
نگاهی به فیلم «شهرک»
نمی‌دانم این روزها که به‌دلیل ترس از ابتلا به ویروس کرونا آموزش مدارس به‌صورت آنلاین و نیمه‌حضوری انجام می‌شود، وضعیت کلاس‌های ادبیات و نحوه انشاء نوشتن بچه‌ها چگونه است و چه کیفیتی دارد اما در دوران تحصیل ما شکل جالب و خاصی از انشاءنویسی رواج داشت که هر از چند گاهی به اشکال مختلف بروز می‌کرد و از آنجا که در دوره‌های مختلف توسط بعضی دانش‌‌آموزها به تکرار و لوث و حضیض کشیده می‌شد.