24
چهار شنبه 13 بهمن 1400
شماره 8429
جشنواره 3
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

خاطرات نغمه ثمینی

مروری بر حضور «ثمینی» در جشنواره فجر
رکوردداران
نغمه ثمینی برای تماشاگرانی که از نیمه‌دوم دهه70 به جمع تماشاگران تئاتر پیوسته‌اند، نامی است هیجان‌انگیز و یادآور خاطراتی خوش. او نمایشنامه‌نویسی است که در همین مقطع زمانی خوش درخشید و جایزه‌های زیادی را هم به خانه برد.
گپ روز
«آرش، شهر سوخته، بخش طبی۴» نمایشی به نویسندگی و کارگردانی «فردوس حاجیان» است که در بخش غیررقابتی آثار صحنه‌ای چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارد. حاجیان از داستان این نمایش می‌گوید که روایتی واقعی از روزهای جنگ و همرزمان شهید اوست.

اجرای متنی برای ایران امروز

محمدرضا خسروشاهی، کارگردان «پچ‌پچه‌های پشت خط نبرد» از تئاتر شهرستان می‌گوید
گفت‌وگو
«پچ‌پچه‌های پشت خط نبرد» نمایشنامه شناخته‌شده و امتحان پس‌داده‌ای از علیرضا نادری است که در مدت ۲۶سالی که از نگارش آن می‌گذرد هم از سوی خودش و هم کارگردان‌هایی از سراسر کشور به صحنه رفته و جوایز و البته حاشیه‌هایی را هم به همراه داشته است.
ادیپوس رکن الدین خسروی

ادیپوس رکن الدین خسروی

مرحوم رکن‌الدین خسروی، بعد از نمایش «مرگ بر آمریکا» در سال 59؛ یک دهه بعد نمایش «کوهلین» را روی صحنه برد و پاییز 1370با نمایش «ادیپوس» باز هم روی صحنه است.
مردی محبوب برای تئاتر
سال‌1366، صندلی مدیریت طه عبدخدایی متزلزل می‌شود و او پس از یک دوره طولانی مدیریت، ردای خود را به دوش علی منتظری می‌اندازد.
PDF جشنواره 3
کوتاه جشنواره 3
یکی از بخش‌هایی که در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، راه‌اندازی شد، بخش رادیوتئاتر بود. عکس، نمایی از اجرای محمد ابراهیمی در بخش رادیوتئاتر است.