05
چهار شنبه 26 مرداد 1401
شماره 8568
اجتماعی
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

ثبت اولین مورد ابتلا به آبله میمونی در ایران

میز خبر
روز گذشته سخنگوی وزارت بهداشت از ثبت اولین مورد ابتلا به آبله میمونی در کشور خبر داد.
ویژه
وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: محور اصلی نظام آموزشی و تربیتی پس از تصویب این سند، انتقال ارزش‌های اصیل جمهوری اسلامی ایران برای نهادینه شدن هویت ملی است.
70 درصد تعرفه بیمه‌ای بخش خصوصی، فرصتی است که اخیرا برای کودکان اتیسم تحت پوشش بیمه‌های پایه درنظر گرفته شده است.
براساس دستورالعمل صادره از آموزش و پرورش تعدادی از جوانان تحت عنوان مربیان پیش‌دبستانی جذب ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها شدند که شامل آنهایی می‌شود که قبل از سال ۹۱ جذب شده‌اند.
‌خبر
رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر از کوهنوردان درخواست کرد که تا پایان مردادماه به ارتفاعات دماوند و علم کوه صعود نداشته باشند.

تجارت پنهان زیر لباس فرم مدرسه

داستان همیشگی اختلاف اولیا و مسئولان مدارس برای تهیه لباس فرم دانش‌آموزان امسال هم ادامه دارد
گزارش
هرساله در آستانه بازگشایی فصل مدارس قصه الزام خانواده‌ها به تهیه لباس فرم از فروشگاه‌های طرف قرارداد مدارس تکرار می‌شود. در پاسخ به این اعتراضات مسئولان آموزش و پرورش سعی می‌کنند با پناه گرفتن پشت دستورالعمل‌های ابلاغی خود به مدارس در برابر گلایه‌ها و اعتراضات خانواده‌ها در امان باشند.

اعتراض جمعی به مصوبه جنجالی کنکور

تعدادی از داوطلبان کنکور به مصوبه تأثیر معدل بر آزمون سراسری برای دومین بار، تجمع اعتراضی کردند
روز گذشته تعدادی از داوطلبان کنکور با حضور در مقابل سازمان سنجش، نسبت به مصوبه تأثیر معدل بر کنکور، اعتراض کردند؛ این دومین تجمع اعتراضی دانش‌آموزان به این مصوبه است.
سیاست جدید جذب پزشکان در مناطق محروم
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: «سیاست جدید جذب و ماندگاری پزشکان در مناطق محروم وارد فاز نهایی شده و با اجرای آن، دسترسی عادلانه مردم به خدمات سلامت در همه نقاط تسهیل و از این پس سقف کارانه و پلکان درآمد پزشکان متناسب با میزان محرومیت محل خدمت آنها تعیین می‌شود.»