22
چهار شنبه 26 مرداد 1401
شماره 8568
ایثار و مقاومت
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

روزی که عباس آمد...

یاد
ضربان قلب سریع‌تر می‌زد و انگار در نفس کشیدن هیچ صدایی نباید بیرون بیاید. غباری که سنگر را پُر کرده بود تو را به یاد ارتفاعات مه‌گرفته خلخال می‌انداخت و در دم و بازدم غبار را به حرکت درمی‌آورد و تو، تلاش می‌کردی، تا هیچ حرکتی نداشته باشی.
ویژه
دبیر شورای‌عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت گفت: «برای ساماندهی در ابعاد مختلف و شناسایی نیازهای ایثارگران سامانه جامعی باید تشکیل شود تا همه دستگاه‌ها از آن بهره‌برداری کنند.»
قانون جامع خدمات‌رسانی ایثارگران حدود ۱۰ سال است که به تصویب رسیده و این در حالی است که بخش قابل توجهی از آن یا عملیاتی نشده یا ناقص عملیاتی شده است.
خبر
مراسم افتتاحیه دوره‌های توان‌افزایی استادان درس آشنایی با علوم و معارف دفاع‌مقدس، با حضور برخی مسئولان حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز برگزار شد.

تلخی‌های اسارت یک دانشجوی پزشکی

دکتر محمدباقر علیئی، آزاده‌ای که تحصیل در آمریکا را رها کرد و به جبهه رفت
گزارش
دانشجوی ممتاز دانشگاه اوکلاهما‌استیل‌واتر آمریکا بود. رشته پزشکی می‌خواند. در بحبوحه انقلاب ماندن در آمریکا را جایز ندانست و به همه امکاناتی که در آنجا داشت پشت پا زد و به ایران برگشت. دیگر دوست نداشت در بلاد بیگانه درس بخواند.

آزادگان، مظلومیت ما در جنگ را به جهان نشان دادند

گفت‌وگو با فرزانه قلعه قوند، معاون پژوهش و نشر مؤسسه پیام آزادگان
حضور در اردوگاه‌های عراق با سختی‌هایی بسیاری برای آزادگان همراه بود. شکنجه روحی و جسمی، شرایط نامساعد اردوگاه‌ها، گمنامی و بی‌اطلاعی برخی خانواده‌ها از زنده‌بودن اسرا و... از شرایط سختی بود که آنها در طول مدت اسارت تحمل کردند.
برگزاری نخستین جشنواره ملی فرهنگی، هنری و ادبی «عبدالله»
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: «نخستین جشنواره ملی فرهنگی، هنری و ادبی «عبدالله» به مناسبت بازگشت پیکر مطهر سردار شهید حاج عبدالله اسکندری از شهدای مدافع حرم و مدیرکل اسبق بنیاد استان برگزار خواهد شد.»