05
شنبه 22 مرداد 1401
شماره 8564
اجتماعی
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

ایجاد شبکه‌های تخصصی سمن‌ها در معاونت جوانان

میز خبر
مدیرکل دفتر مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان، از ایجاد ۱۴شبکه‌ تخصصی سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌ها خبر داد و گفت که تمامی تشکل‌های مردم‌نهاد و سمن‌هایی که در وزارت ورزش و جوانان ثبت نشده‌اند، اما مایل به دریافت خدمات این وزارتخانه اعم از آموزش‌های تخصصی و حمایت‌ها هستند، می‌توانند عضو این شبکه‌ها شده و به‌طور نظام‌مند فعالیت کنند.
ویژه
کارت دانشجویی معتبر، مدرک تشخیص دانشجو و مورد استناد برای ثبت‌نام بیمه دانشجویی بوده و ترک‌تحصیل‌کرده‌ها نمی‌توانند از این طرح استفاده کنند.
شاخص تعداد اهدای عضو در یک میلیون نفر، در چهار ماه نخست امسال است.
‌خبر
رئیس جمعیت هلال احمر گفت: «هلال احمر برای پیشگیری از تبعات تغییرات اقلیمی در کشور از افزایش همکاری با دستگاه‌های مربوطه استقبال می‌کند و اقدامات این جمعیت تنها به امداد و نجات پس از سانحه خلاصه نمی‌شود.»

ابهام در پذیرش بدون کنکور در رشته‌های سلامت

کارشناسان می‌گویند ورود دانشجوی علوم انسانی بدون آزمون به رشته‌های «مامایی» و «بهداشت»، ضربه‌زدن به نظام سلامت و بازی با جان مردم است
گزارش
دانش‌آموزان گروه علوم‌انسانی پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانند بدون کنکور در برخی رشته‌های حوزه سلامت، پذیرش شوند. آنطور که برخی نمایندگان مجلس و اعضای نظام پزشکی اعلام می‌کنند، این بار اولی است که ماجرای پذیرش دانش‌آموز علوم انسانی برای برخی از رشته‌های مرتبط با نظام سلامت، مطرح می‌شود.

آموزش‌های مهارتی برای دانش‌آموزان دختر استان‌ها

مشاور امور زنان آموزش و پرورش می‌گوید هدف از این طرح ایجاد فرصت‌های شغلی برای دانش‌آموزان دختر است
مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان گفت: «با توجه به تعداد بالای دانش‌آموزان دختر در مناطق محروم، سهمیه‌هایی را برای آموزش مهارت به آنها در استان‌ها درنظر گرفته‌ایم.»
پاکسازی خیابان‌ها از متجاهران و غفلت از معتادان بالاشهری
سرپرست معاونت پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه اعتیاد فقط در کف خیابان نیست و حتی ساکنان بالاشهر به‌عنوان تفریح از مواد استفاده می‌کنند، گفت: درحالی‌که مشغول پاکسازی خیابان از معتادان متجاهر هستیم، از این دست معتادان غفلت شده است.