24
دو شنبه 23 اسفند 1400
شماره 8461
فرهنگ2
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
«ترانه کافه غم زده» نوشته «کارسن مک کالرز» را امیرعباس علیزاده به فارسی برگردانده و به تازگی از سوی نشر ماهی منتشر شده است.
گزارش
ثبت و انتشار خاطرات هر یک از رزمندگان دوران دفاع‌مقدس به‌منزله احیای بخشی دیگر از تاریخ شفاهی جنگ تحمیلی حکومت بعثی عراق علیه ‌جمهوری اسلامی ایران است که خوشبختانه این مهم از سوی نویسندگان تاریخ شفاهی دوران دفاع‌مقدس و ناشران فعال در این زمینه دنبال می‌شود که حاصل آن انتشار صدها کتاب خاطره براساس خاطرات رزمندگان دوران دفاع‌مقدس است.

گمنامی، ویژگی شهدای اطلاعات و عملیات است

گفت‌وگو با فاطمه تقی‌زاده، نویسنده کتاب «همیشه‌سرباز»
گزارش
فاطمه تقی‌زاده، دانشجوی کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی دانشگاه صداوسیمای قم است و از چند سال قبل به‌ صورت مستمر در حوزه نویسندگی و داستان‌نویسی فعالیت می‌کند. ‌
ماتریس ذهن

ماتریس ذهن

‌نظریه روابط موضوع‌ گستره‌ای است از نظریه و درمان که از روان‌کاوان کلاینی گرفته تا روان‌کاوان مستقل، هریک به نوبه خود به آن پرداخته‌اند و در کل می‌توان مؤلفه‌های اصلی‌اش را در 3 گزاره خلاصه کرد: نخست اینکه سپهر شخصی یا وجوه روانی آدم‌ها از «رابطه» ساخته می‌شود و در بستر ماتریسی از ارتباط تحول و تکامل می‌یابد.
دخترها در فکر همه چیز
دخترها در فکر همه چیز
این کتاب می‌تواند راهنمایی باشد برای دخترانِ مبتکر تا فکر بکرشان را از مرحله ایده به مرحله عمل درآورند و به واقعیت بدل کنند!
PDF فرهنگ2
کوتاه فرهنگ2
«کتاب مادرم» نوشته «آلبر کوئن» را محمد مهدی شجاعی به فارسی برگردانده و به تازگی از سوی نشر ماهی منتشر شده است. کتاب مادرم، گشت‌وگذار یادآورانه کوئن در ستایش مادرش و البته در سوگ فقدان اوست.