24
چهار شنبه 27 بهمن 1400
شماره 8440
فرهنگ2
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
آرزو به زانتیای سفید نگاه کرد که می‌خواست جلو لبنیات‌فروشی پارک کند. زیر لب گفت «شرط می‌بندم گند بزنی، پسر جان.» و آرنج روی لبه پنجره و دست روی فرمان منتظر بود.
فکر اینکه چرا به اینجا رسیدیم. کجا را اشتباه کردیم کجای خلقت و با کدام فشار شالوده‌مان ترک خورد که بدون اینکه بدانیم برای چه، با یک باد، طوری آوار شدیم روی خودمان که دیگر نمی‌توانیم از جایمان بلند شویم.
راضیه تجار از سال‌ها پیش تا به امروز کلاس داستان‌نویسی دارد و زنان جوان مستعد داستان‌نویس را راهنمایی می‌کند.
دیدار با بلقیس سلیمانی، نویسنده و منتقد ادبی

زنان داستان‌هایم اشراف نیستند

گفت‌وگو
شاید بشود گفت بلقیس سلیمانی بیش و پیش از هر نویسنده زن دیگری صلاحیت دارد که درباره نقش و جایگاه زنان در ادبیات داستانی، از دیرباز تا امروز سخن بگوید.
واقع‌گرایی و تمثیل در داستان‌های دانشور

واقع‌گرایی و تمثیل در داستان‌های دانشور

نگاهی به «سووشون» اثر سیمین دانشور
سیمین دانشور با پشتوانه قوی و غنی قریحه‌ای خلاق و شناخت عمیق و چند‌ساحتی از تاریخ سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ایران، در کسوت یک داستان‌نویس یگانه به بازآفرینی هنرمندانه واقعیت پرداخته است.
بامداد خمار
بامداد خمار
نوشته فتانه حاج‌سیدجوادی
«مگر از روی نعش من رد بشوی.» «این جور حرف نزنید مامان، خیلی سبک است. از شما بعید است. شما که می‌­دانید من تصمیم خودم را گرفته‌­ام و زن او می‌­شوم.»