03
یکشنبه 10 بهمن 1400
شماره 8426
شهر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سیاستگذاری نوین در توسعه تجارت نمایشگاهی در تهران

یادداشت
شهر تهران با سیاستگذاری نوین در حوزه تجارت نمایشگاهی، امکان توسعه بازرگانی بین‌المللی و منطقه‌ای ویژه صاحبان کسب‌وکارها را دارا‌ست.
ویژه
بین معابر شهری عدم‌پیوستگی وجود دارد که برای این پیوستگی نیاز به یک رینگ پیوسته داریم و همچنین جدا از این، موضوع دیگر هم‌سطح نبودن پیاده‌رو و سواره‌رو و تنوع در روسازی و مصالح است.
اصولا تجربیات موفق جهانی نشان می‌دهد که شهرهای بزرگ باید همه‌شمول باشند. یعنی برای تمام افراد جامعه دسترس‌پذیر باشند و این طبیعتا با عدالت فضایی ارتباط تنگاتنگی دارد.
از نظر بنده بزرگ‌ترین مشکل جامعه ‌معلولان، عدم‌آگاهی و عدم‌فرهنگسازی‌ راجع به مشکلات این دسته از شهروندان است.
‌خبر
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران معتقد است در نقاط بی‌دفاع شهری آسیب‌های اجتماعی بسیاری رخ می‌دهد.
احقاق حقوق و مطالبات توان‌یابان با اجرای طرح جامع اقدام

تهران 1410؛ شهر دسترس‌پذیر می‌شود

همشهری مناسب‌سازی معابر برای معلولان را در نشستی با حضور مشاور معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران در امور توان‌یابان و کارشناسان حوزه شهری بررسی کرد
گزارش
در پایتخت 10میلیون‌نفری، حدود 98هزار معلول و 60هزار جانباز زندگی می‌کنند و از این‌رو برای تحقق حقوق شهروندی، چاره‌ای نیست جز اینکه تهران به شهر دسترس‌پذیر بهره‌مندی همه شهروندان از مواهب اجتماعی شهر تبدیل شود.
دیدگاه تحولی شهرداری‌تهران در بودجه1401

دیدگاه تحولی شهرداری‌تهران در بودجه1401

دوره جدید مدیریت شهری با شعار «تهران؛ کلانشهر الگوی جهان اسلام» در حالی آغاز به‌کار کرد که لازمه تحول در روح و کالبد شهر، ایفای نقش مردم‌سالاری دینی، به‌دست‌گیری امور توسط نخبگان و مشارکت مردم در حکمرانی شهری بود.
نقل‌قول‌خبر/ مهدی چمران
رئیس شورای اسلامی شهر تهران