21
یکشنبه 10 بهمن 1400
شماره 8426
فرهنگ
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

رسم اعتراض

مسعود کیمیایی و عدالتی که همیشه نگران قضاوت است
یادداشت
مسعود کیمیایی رکورد دار حضور در جشنواره فجر است. از نخستین دوره برگزاری جشنواره فیلم فجر که با «خط قرمز» در آن حاضر بود تا همین امسال که آخرین ساخته‌اش «خائن‌کشی» در فهرست مسابقه چهلمین دوره جشنواره حضور دارد. ۱۵ فیلم کیمیایی در فجر به نمایش درآمده است؛ یعنی بیشتر از هر فیلمساز دیگری در جشنواره، فیلم داشته است.
ویژه
جیسون موموا بازیگر فیلم «آکوا من»مرد آبی رسما به خانواده سری فیلم‌های سریع و خشن پیوست.
مدیریت
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران گفت: پیش‌خریدهایی برای کاغذ انجام شده و خبرهای خوبی در راه است.

تجربه‌ای کم‌نظیر در بازار کتاب ایران

فروش ۷۰۰هزار نسخه به ارزش بیش از ۵۰ میلیارد تومان
کتاب
دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران کم‌کم دارد به نقطه پایان نزدیک می‌شود. نمایشگاهی که سال گذشته به‌عنوان راهکاری جایگزین و شاید مسکنی موقتی در ماه‌های طولانی شیوع کرونا و عدم‌برگزاری نمایشگاه کتاب تهران پیشنهاد شده بود که قدری از رکود ناشران کم کند، حالا آن‌قدر جدی شده است که به‌نظر می‌‌رسد می‌تواند اتفاقی ثابت در تقویم حوزه کتاب باشد و دست‌کم به‌عنوان فرصتی تازه مورد بررسی قرار بگیرد و حتی پس از عادی شدن شرایط، در سال‌های بعد، به شکل‌‌های گوناگون ادامه پیدا کند.
پایان مجازی ساندنس

پایان مجازی ساندنس

جشنواره فیلم ساندنس که به‌صورت مجازی برگزار شد، برندگانش را معرفی کرد. به‌گزارش ورایتی، جشنواره فیلم ساندنس که به‌صورت غیرفیزیکی برگزار شد با نمایش مراسم مجازی اهدای جوایز به کارش خاتمه داد.
شان‌پن علیه فرهنگ آمریکایی
شان‌پن علیه فرهنگ آمریکایی
شان‌پن که پیش‌تر در ماه گذشته در گفت‌وگو با یک روزنامه گفته بود: من عضو باشگاهی هستم که معتقدند مردان در فرهنگ آمریکایی به‌طور گسترده‌ای به رفتار زنانه روی آورده‌اند؛ دوباره در گفت‌وگو با روزنامه ایندیپندنت بر این دیدگاه خود تأکید کرد و گفت: من بر این باورم که رفتار مردان کاملا زنانه شده است. ‌
PDF فرهنگ
کوتاه فرهنگ
نامزدهای سی‌ونهمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در گروه «هنر» معرفی شدند. ۵۰کتاب در گروه «هنر» در موضوع‌های «کلیات هنر»، «هنرهای تجسمی»، «عکاسی»، «هنرهای نمایشی»، «معماری و شهرسازی»، «موسیقی»، «نمایشنامه» و «تربیت بدنی» جواز ورود به مرحله دوم داوری را کسب کردند.