22
پنج شنبه 2 تیر 1401
شماره 8527
دانش‌وفناوری
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
رمزارزها همیشه به غیرمتمرکز و غیرقابل رصد بودن مشهور بوده‌اند اما اخیرا پژوهشی که به سفارش «آژانس پروژه‌های پژوهشی پیشرفته دفاعی»-دارپا- صورت گرفته نشان می‌دهد چند «مرکزیت ناخواسته» در بلاکچین به ظاهر غیرمتمرکز، پیدا شده است.
هفته گذشته، سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز استفاده اضطراری از واکسن کووید-19ساخت شرکت مدرنا را برای کودکان 6ماهه تا 17سال و واکسن شرکت فایزر برای کودکان 6ماهه تا 4ساله صادر کرد.
دانش
سازمان غذا و دارو در حال برنامه‌ریزی است تا شرکت‌های دخانیات را ملزم کند تا میزان نیکوتین موجود در سیگارهای سنتی را کاهش دهند تا اعتیاد آنها نیز کاهش یابد و تلفات سیگار که سالانه جان 480هزار نفر را می‌گیرد نیز از این طریق کمتر شود.

هدست‌های متاورس؛ از ‌رؤیا تا واقعیت

مارک زاکربرگ با رونمایی از چند نمونه اولیه ولی تکمیل نشده هدست‌های واقعیت مجازی قصد دارد رقابت برای متاورس را سخت‌تر کند
اینترنت
شرکت متا یا همان فیسبوک سابق قصد دارد امسال برای تحقیق و توسعه فناوری‌های واقعیت مجازی و افزوده ازجمله عینک یا هدست کامپیوتری، 10میلیارد دلار هزینه کند.
متاورس و ساخت اقتصادی جدید

متاورس و ساخت اقتصادی جدید

اگر جزو علاقه‌مندان به تکنولوژی هستید یا زمان زیادی را صرف بازی آنلاین می‌کنید، احتمالا تاکنون به عبارت متاورس برخورد کرده‌اید.
عدد خبر/ 10
ایران با نمایندگی ستاد توسعه فناوری نانو، ۱۰استاندارد بین‌المللی در حوزه نانو تدوین کرد که محصولات براساس آنها به تولید خواهند رسید. بیش از ۷سال است که ایران با عضویت در کمیته فنی استاندارد فناوری نانوایزو در راستای تدوین استانداردهای مورد نیاز در حوزه نانو برآمده است.