• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 4 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159001
+
-

تعلیق مقابله با پیامک‌های مزاحم

روند مسدودسازی سیم‌کارت‌های ارسال‌کننده پیامک‌های تبلیغاتی که قرار بود از طریق یک سامانه آنلاین در دسترس مردم قرار بگیرد، حدود 4 ماه است که دیگر به‌روز نمی‌شود.
به گزارش ایرنا، چند سال است همراه با توسعه هوش مصنوعی و افزایش اهمیت «داده‌ها» برای تبلیغات، ارسال پیامک‌های تبلیغاتی به سیم‌کارت‌های افراد به طرز آزاردهنده‌ای افزایش پیدا کرده‌ است. کافی‌است در سایتی ثبت‌نام و محصول یا خدمتی را جست‌وجو کنید، پس از آن است که پیامک‌های تبلیغاتی با موضوعات مختلف به سیم‌کارت شما ارسال می‌شود. حدود 5 سال قبل، وزارت ارتباطات برای برخورد با این پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم برنامه‌ای را تدوین کرد که به واسطه آن سیم‌کارت‌هایی که در روز از یک تعداد مشخصی، بیشتر پیامک ارسال می‌کردند به‌دلیل ارسال پیامک از سیم‌کارت شخصی، مسدود می‌شدند. فرایند کار به این شکل بود که مخاطبان پس از دریافت پیامک‌های مزاحم، شماره موردنظر را در سامانه ۱۹۵ ثبت می‌کردند تا کارشناسان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) و همینطور اپراتورها آنها را رصد و پیگیری کنند. ساز وکاری که تدارک دیده شد، پس از مدتی توانست تأثیر خود را با کاهش دریافت پیامک‌های مزاحم نشان دهد. سیم‌کارت‌هایی که به این واسطه مسدود شدند از حدود ۵۰هزار سیم‌کارت در ابتدای راه اکنون به بیش از ۳۵۸هزار سیم‌کارت رسیده است.
تقریبا از پایان دی ۱۴۰۰، این داشبورد عمومی و آنلاین که در سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات قرار دارد به روز نمی‌شود و عدد سیم‌کارت‌های مسدود شده به‌دلیل ارسال پیامک انبوه حدود 4 ماه است که روی ۳۵۸هزار و ۶۰۶ ثابت مانده است. همچنین ‌اکنون درصورت گزارش سرشماره‌های مزاحم پیامکی درباره برخورد با آنها ارسال نمی‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید