9
چهار شنبه 6 دی 1396
شماره 7281
همشهری دو
23023683
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مدرنیته جای درختان را تنگ کرد

اگرچه تهران در روزگاری که آقامحمدخان تصمیم به پایتخت‌شدن آن گرفت، هیچ زیرساخت شهری و امکانی برای پایتختی نداشت، شاید مهم‌ترین نکته مثبت این شهر در آن روزگار که کسی به زلزله فکر نمی‌کرد و کارخانه و اتومبیلی وجود نداشت، هوای فرح‌بخش، طبیعت جان‌افزا، باغ‌های زیبا و جغرافیای مناسب آن بود.
ویژه
به‌رغم دستاوردهای چشمگیری که زنان در زمینه آموزش و حضور اجتماعی داشته‌اند، متأسفانه درهای اشتغال همچنان به روی آنان بسته مانده است.
کارش را با ترجمه متون سینمایی آغاز کرده اما کتاب‌های تاریخی و ادبیات چپ برایش جالب‌تر بوده است و به همین دلیل خیلی زود تمام ترجمه‌هایش به این سمت گرایش پیدا کرده و حالا سال‌هاست که به‌عنوان مترجم شناخته‌شده این حوزه، مشغول کار است.
رود کارون
این تصویر، باورکردنی نیست، اما واقعیت دارد.
ژاله شادی‌طلب در گفت‌وگو با همشهری:

قوانین، مانع اشتغال زنان هستند

این‌روزها در شرایطی که زنان  دوشادوش مردان کار می‌کنند تا چرخ زندگی‌شان بچرخد و بتوانند حداقل ‌نیازهای یک خانواده را برآورده کنند، سهم زنان از فرصت‌های شغلی، همچنان نصف مردان است
ما همه کارشناسیم

ما همه کارشناسیم

بررسی رابطه راننده و عابر روی خط‌کشی عابر پیاده
در روزگار ما هر کسی برای خودش یک‌پا کارشناس است. مدرک کارشناسی را که بحمدالله تقریباً هر ایرانی‌ای در جیبش دارد.
از مسجد کبود تا سیاه چال‌های ایروان
از مسجد کبود تا سیاه چال‌های ایروان
ارمنستان دروازه‌های خود را برای توسعه و تعمیق روابط گردشگری، به روی ایران گشوده اما آن‌طور که سفیر ایران در ارمنستان به همشهری خبر می‌دهد
آزادسازی اقتصاد
دکتر حمیدرضا برادران شرکاء 0 معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در دولت دوم اصلاحات 0 این‌روزها بیشتر وقت خود را در مؤسسه عالی پژوهش تأمین ‌اجتماعی، صرف مطالعه و آموزش می‌کند.
PDF همشهری دو
کوتاه همشهری دو
امروز، هفتم زلزله تهران است. هفته پیش، مثل یک چنین روزی، کل پایتخت تا پای تخت لرزید.
هیچ جامعه‌ای نیست که به رشد بیندیشد و در سر، اندیشه بهبود و پیشرفت داشته باشد اما از پژوهش، غفلت کند.
امروز دوستی زنگ زده بود که «تو را به خدا، شما که دست‌تان توی کار هست، راهنمایی کنید که مجموعه‌شعرمان ‌را کجا منتشر کنیم»!