• چهار شنبه 6 دی 1396
  • الأرْبِعَاء 8 ربیع الثانی 1439
  • 2017 Dec 27

نوسازی بافت‌ فرسوده در543 شهر

سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری در گفت‌وگو با همشهری از برنامه 5ساله بازآفرینی شهرها رونمایی کرد
بازآفرینی پایدار بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری که رئیس‌جمهور نیز در مراسم رأی اعتماد وزرا آن را مؤکدا جزو مأموریت‌های وزیر راه و شهرسازی برشمرد، پا به دوره جدیدی گذاشته است.
برای نخستین‌بار صورت گرفت

اسقف ارامنه مهمان پارلمان شهر

برای نخستین بار در ادوار شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش؛ اسقف اعظم و خلیفه ارامنه تهران به مناسبت میلاد حضرت مسیحع و ایام آغاز سال‌نو میلادی دیروز مهمان پارلمان پایتخت بود. در ابتدای ورود سبوه سرکیسیان به ساختمان شورا در خیابان بهشت؛ محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران و تعدادی دیگر از اعضای این نهاد از خلیفه ارامنه تهران استقبال کردند.

مؤلفه‌های 6گانه شهر هوشمند

امروزه با تعاریف فناورانه مختلفی درباره شهر مواجه می‌شویم، شهر دیجیتال، شهر دانش، شهر دانا، شهر مجازی، شهر اطلاعاتی، ‌شهر خلاق، شهر یادگیرنده و... از این دست تعابیر است که پیوندی مستقیم با فناوری و شهر پیدا می‌کند و برای هریک تعاریفی نیز موجود است.
ژاله شادی‌طلب در گفت‌وگو با همشهری:

قوانین، مانع اشتغال زنان هستند

این‌روزها در شرایطی که زنان  دوشادوش مردان کار می‌کنند تا چرخ زندگی‌شان بچرخد و بتوانند حداقل ‌نیازهای یک خانواده را برآورده کنند، سهم زنان از فرصت‌های شغلی، همچنان نصف مردان است

جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی برای شهر هوشمند

«ساختار و فرایندهای شهرداری تهران مورد تجدیدنظر اساسی قرار می‌گیرند.» این خبر را شهردار تهران روز گذشته در سومین کنفرانس ملی شهر سایبری اعلام کرد .

کمبود 180قلم دارو

یک روز پس از اینکه مدیرعامل کانون هموفیلی ایران در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور اعلام کرد زنجیره تأمین داروهای بیماران هموفیلی و برخی بیماران صعب‌العلاج در خطر جدی است

آزادسازی اقتصادی قبل از اصلاح ساختارها نتیجه معکوس دارد

دکتر حمیدرضا برادران شرکاء 0 معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در دولت دوم اصلاحات 0 این‌روزها بیشتر وقت خود را در مؤسسه عالی پژوهش تأمین ‌اجتماعی، صرف مطالعه و آموزش می‌کند.