2
سه شنبه 2 اردیبهشت 1399
شماره 7922
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

استعفای امام‌جمعه‌ای که پول پخش می‌کرد

در حاشیه سیاست
​​​​​​​شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با استعفای حجت‌الاسلام ابطحی، امام جمعه ایرانشهر که ویدیوی پخش‌کردن پول از سوی وی بین کارگران با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شده بود، موافقت کرد.
ویژه
​​​​​​​عبدالله ناصری، عضو سابق شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاحات و مشاور رئیس دولت اصلاحات، درباره تغییر «مانیفست اصلاحات» برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ گفت: من معتقدم چه با کرونا و چه بی‌کرونا بعد از انتخابات دوم اسفند و حتی قبل از این انتخابات- چنان‌که قبلا هم اعلام کردم- عمر شورای سیاستگذاری با این ساختار و ماهیت و مدیریت تمام شد؛ تأکید می‌کنم هم در شکل و هم در محتوا کار این شورا تمام است.
دیپلماسی
​​​​​​​وزیر خارجه در نخستین سفر خارجی خود در سال99 دیروز به دمشق رفت و با مقامات ارشد سوریه رایزنی کرد.
​​​​​​​سید‌عباس موسوی درباره همکاری‌های منطقه‌ای در دوران کرونا یادآور شد: ازجمله فرصت‌هایی که کرونا در کنار تهدیداتی که برای ما در دنیا شده است، قدری نزدیک‌شدن مواضع و دیدگاه‌های کشورهای مختلف و تغییر اولویت‌هایشان بوده است.
​​​​​​​ عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور با اشاره به اقدامات انتظامی در مقابله با شیوع کرونا، گفت: برای مقابله با این ویروس منحوس باید به یک جمع‌بندی واحد برسیم و پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشیم که البته نیروی انتظامی در تصمیم‌گیری‌ها، مشارکت خوبی داشته است.
آیا دیوان محاسبات از چارچوب‌های نظارتی فراتر رفته و یک گزارش کاملا سیاسی در مجلس داده است؟

بذرپاشی نابهنگام، دروی زودرس

رئیسی: پرونده برخی دریافت‌کنندگان دلارهای 4200تومانی منجر به صدور حکم شده است
حقوقی
رئیس قوه قضاییه روز گذشته در جلسه شورای‌عالی قوه قضاییه درخصوص گزارش اخیر دیوان محاسبات گفت: همه باید از «نظارت» و «شفافیت» استقبال کنند؛ نظارت‌گریزی امر ناپسندی است.
سپاه در حال رصد نیرو‌های آمریکاست

سپاه در حال رصد نیرو‌های آمریکاست

​​​​​​​فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه نیروی دریایی سپاه و ارتش دائما در حال رصد منطقه هستند، گفت: در نیروی دریایی سپاه ۹۰درصد تجهیزات داخلی است و به دانش فنی ۱۰درصد باقیمانده نیز رسیده‌ایم.
اماکن مقدسه تا 15اردیبهشت تعطیل است
​​​​​​​رئیس دفتر رئیس‌جمهور درخصوص تصمیم ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا درخصوص حرم‌ها و اماکن مقدسه تأکید کرد: در جلسه روز یکشنبه ستاد ملی مقابله با کرونا، تصمیم قبلی ستاد در ارتباط با حرم‌های مطهر و اماکن مقدسه تا ۱۵اردیبهشت تمدید شد.
PDF ایران
کوتاه ایران
​​​​​​​علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست خبری‌اش از تبعات تحریم بر مبارزه با کرونا صحبت کرده و گفته است: به دولت هم باید با پیامدهای منفی مستقیم و غیرمستقیم کرونا ازجمله فقر و بیکاری و رکود مبارزه کند و این در حالی است که آثار تحریم‌ها این مبارزه را سخت‌تر و پیچیده‌تر کرده است.
​​​​​​​اتحادیه دفتر تحکیم وحدت طی نامه‌ای از خطیبان نمازجمعه تهران خواست در ایامی که به‌علت شیوع کرونا نمازجمعه برگزار نمی‌شود، با قرائت خطبه‌ها در شبکه‌های تلویزیونی به بصیرت‌آفرینی خود ادامه دهند.